KURSSTART 1.september
starter det neste kurset og går over fire påfølgende uker.  Kurset har som formål å formidle god og grundig forståelse av mediefaget. Forelesninger og teori. «Fra brief til gjennomføring». Multimediekampanjer illustrerer jobb i praksis.

Kurs i Mediestrategi og -planleggingHøstsemesteret 2016
Modul 1 – torsdag 1. og fredag 2. september
Modul 2 – ONSDAG 7. og fredag 9. september
Modul 3 – torsdag 15. og fredag 16. september
Modul 4 – torsdag 22. og fredag 23. september
Kurset går over 4 uker à 8 dager kl. 09:00-13:00
Eksamen:  Skriftlig eksamen (2 timer) tirsdag 11.oktober

I 2016  gjennomfører vi 3 ganger. Kurset er relevant for deg som jobber i mediebyrå eller som medieselger, eller for deg vil bli kjent med arbeidsprosess og -metodikk i et mediebyrå. Kurset gir deg en grundig innføring i Innsikt, mål, strategi og implementering. I tillegg til alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger. All teori belyses med aktuelle cases og eksempler. Sikre deg plass på bransjens beste kurs  Mediestrategi og-planlegging, meld deg på: tonje.gjerstad@mediebyraaforeningen.no
Sted: Thon Konferansesenter, Universitetsgata 26, 0162.  Du finner det her:
Rett rundt hjørnet for Hard Rock Café på Karl Johan.

Ved bestått eksamen inviteres alle kursdeltakere og forelesere til en felles sosial samling med utdeling av diplom.

 Modul 1: MEDIEPLANLEGGING
Hva er medieplanlegging? Kommunikasjonslandskapet, annonsørutfordringer, fra brief til effekt.
– Modul 2: INNSIKT
Målhieraki, metoder, forbruker, aktører&adferd, kilder og verktøy.
 Modul 3: STRATEGI
Hva er strategi?, kundereisen, utfordringer, mål og målgrupper, kanalvalg.
– Modul 4: GJENNOMFØRING
Medievalg, medienes egenskaper, medieplan, mulitimedieplanlegging,  begreper og casejobbing

Tidligere deltagere sier om kurset:

Fredrik

 

«Siden jeg jobber med et meget spesialisert område til daglig, var kurset veldig lærerikt mht å «heve blikket» og få en større forståelse for hvordan både tradisjonelle og nye mediekanaler kan fungere sammen». 
Fredrik Enersen, Head of programmatic buying | Mindshare Norway A/S

 

 

 

finn.no

 

”Nyttig og relevant. Lærerikt å se sammenhenger og helheten”

Pål Snarvold
Digitalrådgiver | FINN.no

 

 

 

Marie«Gjennom et strukturert og helhetlig overblikk på faget markedskommunikasjon, motiverte kurset meg til å utfordre meg selv, kollegaer og kunder”

Marie Slettvold
Mediekoordinator/Medieplanlegger | RED Media Consulting