KURSSTART 19.MAI
Det neste kurset har oppstart 19.mai og går over fire påfølgende uker.  Kurset har som formål å formidle god og grundig forståelse av mediefaget. Forelesninger og teori. «Fra brief til gjennomføring». Multimediekampanjer illustrerer jobb i praksis.

Kurs i Mediestrategi og -planleggingVårsemester 2016
Modul 1 – torsdag 19. og fredag 20. mai
Modul 2 – torsdag 26. og fredag 27. mai
Modul 3 – torsdag 2. og fredag 3. juni
Modul 4 – torsdag 9. og fredag 10. juni
Kurset går over 4 uker à 8 dager kl. 09:00-13:00

I 2016  gjennomfører vi 3 ganger. Kurset er relevant for deg som jobber i mediebyrå eller som medieselger, eller for deg vil bli kjent med arbeidsprosess og -metodikk i et mediebyrå. Kurset gir deg en grundig innføring i Innsikt, mål, strategi og implementering. I tillegg til alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger. All teori belyses med aktuelle cases og eksempler. Sikre deg plass på bransjens beste kurs  Mediestrategi og-planlegging.
Sted: Thon Konferansesenter, Universitetsgata 26, 0162.
Rett rundt hjørnet for Hard Rock Café på Karl Johan.

Høstsemester 2016
Modul 1 – torsdag 1. og fredag 2. september
Modul 2 – torsdag 8. og fredag 9. september
Modul 3 – torsdag 15. og fredag 16. september
Modul 4 – torsdag 22. og fredag 23. september
Kurset går over 4 uker à 8 dager kl. 09:00-13:00
Eksamen:  Skriftlig eksamen (2 timer) tirsdag 11. oktober

Ved bestått eksamen inviteres alle kursdeltakere og forelesere til en felles sosial samling med utdeling av diplom.
 Modul 1: MEDIEPLANLEGGING
Hva er medieplanlegging? Kommunikasjonslandskapet, annonsørutfordringer, fra brief til effekt.
– Modul 2: INNSIKT
Målhieraki, metoder, forbruker, aktører&adferd, kilder og verktøy.
 Modul 3: STRATEGI
Hva er strategi?, kundereisen, utfordringer, mål og målgrupper, kanalvalg.
– Modul 4: GJENNOMFØRING
Medievalg, medienes egenskaper, medieplan, mulitimedieplanlegging,  begreper og casejobbing

Tidligere deltagere sier om kurset:

«Dette kurset har vært utrolig nyttig! Har virkelig fått satt mål og prosesser i system, som har gjort meg til en tydeligere og tryggere rådgiver. Anbefaler det til alle:)»
Anette K. Wergeland, Broadcast rådgiver i MediaCom

«Et relevant og praktisk rettet kurs som gjør at man får en bedre forståelse for og evne til strategisk tenking i et hvert kundesamarbeid, takk for et flott kurs!»
Magnus S. Wettergreen, Digital Advisor i Carat Norge

«Kurset ga meg verdifull innsikt i mediestrategi og -planlegging, som allerede har vært til stor hjelp og nytte for meg i min nye stilling som digital rådgiver».
Rick A. Holmen, digital rådgiver i MediaCom