Mediebyråforeningen

Kurs

OBS: Veivalg 2 som var planlagt til februar 2022 er utsatt til april pga koronarestriksjoner. Vi har et ønske om å avholde kurset fysisk da det også legges opp til gruppearbeid og diskusjoner, som har vist seg å være verdifullt for deltakerne. De som allerede har meldt seg på kurset er automatisk med videre, og vil bli kontaktet for mer informasjon. Ny påmeldingsfrist: 1. april 2022

Veivalg er et kurs i markedsstrategi og er relevant for deg som jobber for en merkevare, i et byrå eller i et mediehus, og ønsker å lære mer om hvordan man jobber med strategi i medie- og kommunikasjonsbransjen.

I samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har Mediebyråforeningen og Kreativt Forum utviklet kursene Veivalg 1 og 2. Kursene er en fornyelse av MRA og Mediestrategi. Resultatet er et komplett utdanningstilbud innen strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning. Over 700 rådgivere og konsulenter har blitt sertifisert gjennom tidligere kurs.

Veivalg 1 er et introduksjonskurs i medie- og kommunikasjonsstrategi. Kurset erstatter tidligere MRA1 og Mediestrategi fra Kreativt Forum og Mediebyråforeningen. Kurset gir en god innføring i en bransje i stadig endring og beskriver de ulike bransjeaktørenes roller, samt prosesser, modeller, verktøy og virkemidler som brukes for å utvikle effektiv kommunikasjon.

Kurset er for deg som er relativt ny i reklame- og mediebransjen, enten du jobber på annonsørsiden, i et medie eller i et byrå. Det vil også være nyttig for deg som har jobbet lenger, men spesialisert, og som ønsker ønsker å få en bredere kompetanse. Kort sagt: Dette er kurset for alle som vil lære mer om markedsføring og utarbeidelse av medie- og kommunikasjonsstrategier.

Veivalg 2 er et strategikurs fra og til kommunikasjonsbransjen. Kurset er for deg som har noen års erfaring med kommunikasjon og markedsføring og som ønsker å lære mer om hvordan man jobber med strategi i medie- og kommunikasjonsbransjen.

Kurset bygger videre på Veivalg 1 og tar utgangspunkt i de virkemidler en annonsør har til rådighet i dag og hva som skal til for å utvikle en sterk strategi for oppnå best mulig effekt. På kurset gir vi deg en strukturert tilnærming til ditt markedsarbeid, hvor vi kombinerer teori og praktiske eksempler med relevante caser. Kurset avsluttes med en skriftlig og muntlig gruppeeksamen. Bestått eksamen gir deg tittelen: Sertifisert medie- og kommunikasjonsrådgiver.

Kurset kan blant annet være nyttig for markedssjefer, medierådgivere, plannere, kreatører, prosjektledere og medieselgere. Kort sagt: Alle som jobber med markedsføring og utarbeidelse av medie- og kommunikasjonsstrategier.

Du kan delta på Veivalg 2 uten å ha deltatt på Veivalg 1, såfremt du kan dokumentere tilstrekkelig relevant erfaring (normalt ca. 3 års erfaring fra byrå- eller kundesiden).

Veivalg 2 starter i april 2022, og du kan melde deg på allerede i dag. Mer informasjon om kurset finner du her:

[events_list undefined=”list” nb=”-1″ future=”1″ past=”0″ geo=”0″]