MEDIEBAROMETERET for juli er klart.  Netto innrykket omsetning ligger på 5,016 milliarder mot 5,097 milliarder til sammenligning fra 2015. Det er 80 millioner bak fjoråret, eller 1,6 %.

Mediebarometeret for juli

Internett-gruppen går frem 8,7 % så langt i år, og representerer en markedsandel på 32,5 %, mot 29,4 % samme periode i 2015. Display, kjøpt manuelt, representerer nå 30 %, og Programmatisk 22 %.  Søk 15 %, Sosiale medier 15 %, Mobil/tablet på 10 %, og Video 8 %.
Netto innrykket omsetning på TV etter syv måneder ligger 2,1 % foran fjoråret, og TV omsatte for 1,885 milliarder, som er ca 40 millioner i økning. En markedsandel på 37,6 % mot 36,2 % pr juli 2015.

Les mer – Utviklingen har gått raskt på DN.no.
– Det går nok bare noen måneder før «programmatisk» har gått forbi de manuelle kjøpene. Utviklingen har gått raskt. Men vi ser at flere og flere annonsører prøver dette, og har fått øynene opp for at denne typen reklamekjøp faktisk fungerer, sier Eide-Fredriksen til DN.

Kampanje.no:  «Veldig sterk tv-sommer»  og Harald Eide-Fredriksen  sier  «Sterk vekst i juli, men høsten blir krevende».

medier24.no skriver:   Fortsatt full fart for Facebook i reklamemarkedet