Året startet positivt med en vekst på 5,7 % og har fortsatt og har en vekst på hele 6 %, som er en veldig gledelig utvikling. Dette tilsvarer en omsetningsvekst fra 2 204 709 i fjor til 2 336 649 i år, som er en økning på ca 131 millioner.

Ikke overraskende har TV fortsatt sin vekst på 10,4 %, og har da økt andelen sin fra 38,8 % i fjor til 40,4 % i år. Verdt å merke seg at utendørs fortsetter sin positive start på året og har en vekst i forhold til i fjor på 36 %

Vi ser ikke noen endringer enn de nedadgående tallene for ukepresse/magasiner og dagspresse, med henholdsvis en nedgang på 30,6 % og 23,3 %.

Internett-gruppen øker med 12,4 %, og representerer en markedsandel på 32,4 %, mot 30,6 % samme periode i 2016. Isolerer vi mars måned og sammenligner året med i fjor, ser vi en markant økning for hele gruppen på 21,8% Display fortsetter tilbakegangen nå på 12,2 %, det samme med mobil/tablet med en tilbakegang på 22,8 %. Fortsatt størst økning på sosiale medier med en vekst hittil i år på 62,7 % sammenliknet med i fjor.