BAROMETERET for september viser innrykket omsetning på 6,579 milliarder mot 6,709 milliarder til sammenligning fra 2015. Det er 109 millioner bak fjoråret, eller 1,9 %,

barometer-september-tabell

skjermbilde-2016-10-14-kl-13-15-57

INTERNETT-gruppen går frem 9,1 % så langt i år, og representerer en markedsandel på 32,3 %, mot 29,1 % samme periode i 2015.
Programmatisk 22 % – Søk 16 % – Sosiale medier 15 % – Mobil/tablet på 9 % –  Video 8 %.

Netto innrykket omsetning på TV etter ni måneder ligger 0,5 % foran fjoråret, og TV omsatte for 2,526 milliarder, som er ca 12 millioner i økning. En markedsandel på 38,4 % mot 37,5 % pr september 2015.

 

 

Harald Eide-Fredriksen fra Dentsu Aegis kommenter blaProgrammatisk stagnerer litt  og at TV har klart seg bra i september. Les på kampanje.no.

Journalisten.no fokuserer på nedgangen på print. I tillegg til, at på tross av at veksten på programmatisk avtar, er det en vekst på 75% fra tilsvarende perioden i 2015.

medier24.com konstaterer at kino vokser videre. «Fortsatt digital vekst, fall på pair og TV har tatt seg opp igjen i september».