Rett før påske inngikk Mediebyråforeningen og Advokatfirmaet Lippestad en avtale om juridisk bistand, som også omfatter alle medlemmene i mediebyråforeningen. I dag består foreningen av 11 medlemmer og har eksistert som forening siden 2011.

«Målet med avtalen er at det skal være enkelt for foreningen og dens medlemmer å ta kontakt når juridiske spørsmål oppstår og man trenger raskt hjelp. I en bransje i stor endring, også innenfor lovgivning – nå senest personvernlovgivningen, er det klart en fordel at man har en avtale, slik at det ligger en forutsigbarhet og felles forpliktelse som gjør det enklere å ta kontakt»,  sier daglig leder i Mediebyråforeningen Merete Mandt Larsen.

«Advokatkontoret Lippestad vil utover juridisk bistand innen personvernregelverket kunne bidra med rådgivning, kurs eller foredrag innen arbeidsrett, kontraktsrett og selskapsrettslige temaer (inkludert styreansvar). Mediebyråene opererer i et marked preget av store endringer og rask teknologisk utvikling, og under slike rammevilkår kan det være krevende å sørge for at man overholder krav innen gjeldende regelverk, lovpålagte rutiner og påkrevet dokumentasjon. Vi ser frem til samarbeidet og til å kunne bistå med vår kompetanse», sier Agnete B. Sommerset, advokat og daglig leder i Advokatfirmaet Lippestad. http://www.advokatlippestad.no