Det eneste som er sikkert i dagens medieverden er at alt henger sammen med alt – og at alt går veldig fort. Da gjelder det å henge med. Det er derfor du skal melde deg på Mediebyrådagen 2016, som arrangeres for femte gang 27. oktober. Arrangementet samler mer enn 200 personer i medie- og kommunikasjonsbransjen.

Tonje Gjerstad fra Mediebyråforeningen ønsker velkommen og setter agendaen for dagen. På programmet står mange spennende foredragsholdere: Sjeføkonom i Swedbank, Harald Magnus Andreassen, setter fokus på makroøkonomien, hvilke økonomiske utfordringer Norge står overfor og konsekvensene de medfører.

Kreativ leder Aina Lemoen Lunde i DNB presenterer tankene bak mini-realityserien ”Ung igjen” som har blitt en stor suksess på VG-TV. Deretter innleder hun til paneldebatt og tar for seg utfordringene sett fra norske annonsører. Pengene flytter seg til digitale kanaler. Hva forventer norske annonsører og hvordan møter norske medier denne konkurransen?

Administrerende direktør Ruben Søgaard fra MediaCom leder den påfølgende panelsamtalen: Hvilke konsekvenser har det for norske medier når Google og Facebook blir den viktigste konkurrenten, både nasjonalt og lokalt?

Her er det mange meninger og toppsjefene i norske mediehus, konsernsjef Are Stokstad fra Amedia, Konserndirektør for Digital og Produkt i Schibsted Media Group Frode Eilertsen, Google Norge-sjef Jan Grønbech, Country Manager Rune Paulseth fra Facebook Norge og Harald Strømme Adm. direktør og sjefredaktør i Discovery Networks Norway; tar debatten!

Gjennom et tett samarbeid har Danske Bank opprettet sin online sales avdeling. Sentralt i samarbeidet står MediaComs forståelse av bankens forretningsmål og innovative løsninger. Ole Kristian Hansen, Head of Marketing & Online Sales Danske Bank, presenterer suksessen som i dag har blitt en mal for de andre nordiske landene i konsernet.

Samarbeidet mellom mediebyrå, reklamebyrå og kunde ga en salgsøkning på 76 prosent. Markedsdirektør i Jernia Henning Eriksen, presenterer historien «Jernia – fra 3. plass til 1. plass innenfor grillkategorien».

«Fra industriell innholdsproduksjon til innsiktsbasert personalisering – er det andre enn våre lesere som skal avgjøre hvordan vi organiserer oss for fremtiden?» spør administrerende direktør Espen Asheim i Egmont Publishing, og avslutter med å dele sine tanker om trender, forretningsmodeller og organisasjonsformer for mediehuset.

Tid: 27. oktober 2015, på Latter, Aker Brygge
Vi starter dagen med frokost fra kl. 08.00. Programmet starter kl. 08.30 og avsluttes kl. 11.30.