Mediebyrådagen 2015.

Halvdagsseminaret setter fokus på hva som skjer i norsk økonomi, hvordan fremtiden ser ut for mediene og konsekvensene det får når pengene flytter seg fra papir til digitale kanaler. Det er tredje året Amund Djuve gir oss overblikket og innsikten i norsk økonomi. ”Flaks eller dyktighet? Hva er det med Norge?” Hva forklarer at Norge er så mye rikere enn våre naboland? Og vil det vare?

En av fire annonsører øker reklamebudsjettene sine, og flytter midlene over i digitale og egne kanaler. Utviklingen går raskere enn de fleste klarer å følge med på. Så hvordan sikre best mulig avkastning, i en uforutsigbar medieverden, der folk selv tar styringen? Bli oppdatert på de viktigste endringene i mediemarkedet.

Delta på Mediebyrådagen og få med deg hvordan McDonalds skaper resultater ved bruk av data, samt råd om hvilke grep annonsører og medier kan ta, fra «futuristen» Jean-Paul Edwards fra OMD London: “Marketing in a digital world: A new operating model is born”. Digital now lead the way that brands influence both brand preference and purchase decisions.”  Bente Sollid Storehaug:  ”Be your own media” – Hvor står de tradisjonelle mediene når Eurovision, Netflix og NBL om kort tid kjører TV over Internett gjennom egne digitale kanaler? Hvorfor har en samlet bilbransje søkt om egne TLD-er? 2014 er året som virkelig snur opp ned på hele medie- og kommunikasjonsbransjen. Er det bare innovatørene som tar digitalt lederskap?
 Hvordan ser fremtiden ut for dagens medie- og kommunikasjonshus?

Vi avslutter halvdagsseminaret med tre korte cases som dokumenterer hvordan systematisk og langsiktig jobbing gir avkastning på medieinvesteringene.
 Erfarne medierådgivere presenterer highlights fra tre cases: ROMI: ”Fra innsikt til Resultater”: Kiwi, SpareBank 1 SR–Bank og Tine. Delta, og ta del i andres erfaringer.
Dato: Torsdag 25.september 2014. 08.30 – 11.45
Registrering, kaffe og frokost fra kl 08.00
Sted: Latter, Aker Brygge Pris: 1.250,- + mva.
Påmeldingen er bindende.