Formål  med kurset er å formidle god og grundig forståelse av mediefaget, og gi deg en grundig innføring i innsikt, mål, strategi og implementering, i  tillegg til alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger. All teori belyses med aktuelle cases og eksempler. Kurset er relevant for deg som jobber i mediebyrå eller som medieselger, eller for deg vil bli kjent med arbeidsprosess og -metodikk i et mediebyrå.
Kort sagt: Forelesninger og teori. «Fra brief til gjennomføring». Multimediekampanjer illustrerer jobb i praksis.

Kurset går over 4 uker à 8 dager kl. 09:00-13:00 

Vårsemester
Modul 1 – torsdag 07. og fredag 08. september
Modul 2 – torsdag 14. og fredag 15. september
Modul 3 – torsdag 21. og fredag 22. september
Modul 4 – torsdag 28. og fredag 29. september

Eksamen: Skriftlig eksamen (2 timer) tirsdag 17 oktober

Sted:
Thon Conference, Universitetsgaten 26 (Rett rundt hjørnet for Hard Rock Café på Karl Johan)
http://www.thonhotels.no/hoteller/land/norge/oslo/thon-conference-universitetsgaten/

 

Pris:
Kr. 9.900,- for medlemmer av MBF og MF
Kr. 11.900,- for ikke-medlemmer av Mediaforum
Alle priser eks. MVA.

Her er link til kurset høstsemester 2017; http://mediaforum.no/2016/08/16/kurs-2017/

Inkl. i prisen:
– Deltakelse på alle 4 modulene
– Lunsj og pause servering
– Litteratur; Boken ”Medieplanlegging” skrevet av Svein Larsen og Mona K. Solvoll
– Skriftlig eksamen fra pensum

Gode grunner for å melde seg på kurset:
– En fin anledning til å bli kjent med andre i bransjen som også er nye på tvers av selskapene.
– Gir deg en grundig innføring i alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger.
– Grundig forståelse i prosessen fra innsikt, strategi og implementering.
– Godkjent kursbevis gir mange muligheter for videre utvikling av din karriere.