12 mediebyråer og 500 mennesker forvalter 9 mediemilliarder.

Mediebyråenes oppgave er å hjelpe annonsørene å øke avkastningen på sine markeds- og medieinvesteringer. Basert på innsikt og kunnskap om målgrupper og medievaner jobber mediebyråene for å hjelpe annonsørene med å få mest mulig ut av sine mediebudsjetter, enten det handler om tradisjonelle medier, nye medier, egne medier eller fortjente medier. Arbeidsoppgavene spenner fra innsikt og rådgivning til mediestrategi og –planlegging, samt optimering av medieplaner med forhandlinger og plasseringer. Mediebyråenes arbeidsmodeller er ulike, men felles for alle er: Return of Marketing Investment.

Medlemmene tilbyr

  • Innsikt og analyse
  • Kunnskap om mediene; deres egenskaper og effekter
  • Mediestrategi på kanalnivå
  • Sosiale medier, søkemotoroptimalisering og webanalyser
  • Internett- og søkemotormarkedsføring
  • Medierådgiving og –planlegging
  • Medieforhandlinger
  • Gjennomføring og kontroll
  • Dokumentering av effekt
Innsikt
Strategi
Implement-
ering
Evaluering