» Det handler om å finne den gode idéen i løpet av 24 timer».   Vi føler oss utrolig privilegerte som fikk delta i en så stor konkurranse, og ikke minst resten av Cannes Lions-festivalen. Det var et par intense dager, og vi er fornøyde med det vi leverte. Vi har lært masse som vi kommer til å ta med oss videre i livet, sier Therese Grieves og Cecilie Berger.   Begge er digital rådgivere i Carat.

På plass før briefen slippes

«Klare for briefen»

Vi representerte Norge og konkurrerte mot 30 andre nasjoner. Nivået var skyhøyt. Det gjorde litt mer greit å ikke vinne. Det var veldig inspirerende å se hva vinnerne hadde levert. Det var totalt 31 land som deltok. Gullet gikk til Kina, sølv til Spania og bronse til Chile.

«Som representant for Cannes Lions i Norge synes vi det er viktig å gi unge, norske, kreative hoder muligheten til å måle krefter med resten av verden. Young Lions-konkurransene er utrolig intense, og man skal virkelig treffe planken i de timene man jobber.

For CAPA er jo Young Lions Media-kategorien ekstra spennende å følge, også i den nasjonale konkurransen som kårer vinner-teamet som sendes til Cannes. Det er godt å se at ideene blomstrer», sier Espen Strand Henriksen.