Tilbake til Byrålederne

Navn: Aris Theophilakis

Jobber i:  Futatsu Industries

Tittel:  CEO

1. Hva var din første jobb i bransjen?

Jeg fikk i russetiden en mulighet til å bli mørkeromsslave og assistent i et lite reklamebyrå. Sammen med servitørjobbing på kveldene fikk jeg spart opp penger til å ta designutdannelse i utlandet. Deretter var jeg tilbake på jobbmarkedet 3 år senere.

1. Hva synes du er det mest spennende med å lede et mediebyrå akkurat nå?

Det å sortere kompleksiteten for å skape helhetlige løsninger, som mer enn noensinne krever tung strategi og ikke minst kreativitet som kjerne- eller sluttleveranse. Og der er Futatsu gode!

1. Hvilken kompetanse er det annonsørene er mest opptatt av at dere har in-house i dag?

Teknologitrender kommer og går, men når støvet legger seg så er det kloke hoder med raske bein som leverer integrert helhet, og som skjønner balansen mellom kort og lang sikt.

1. Hvis du skal trekke frem et stolt øyeblikk siste året for byrået du leder?

Mange stolte øyeblikk her, fordi våre flinke folk lager skreddersøm hver eneste dag for kresne kunder og ikke tenker stordrift. Men gull i Mediekreativitet, Årets Byrå, Årets Strategiske Byrå og ikke minst at et Futatsu team vant den norske finalen og representerte Norge i Cannes Young Medialions var et fint vårtegn!

1. Hva er det mediebyråene skal bli bedre på fremover?

Fremtidens mediebyrå er fullintegrert, med likeverdig representasjon av kompetanse rundt bordet – og ikke en masse avdelinger. Det er kulturelt krevende, som mange har opplevd, men ikke desto mindre et suksesskriterium. Holdingselskapene har tviholdt på siloer og størrelse som viktigste suksesskriterium, men der vil markedet tvinge frem bedre modeller.