Navn: Hågen Pettersen
Jobber i: Atyp
Tittel: CEO
- Hva var din første jobb i bransjen?
Jeg var så heldig å bli rekruttert av Leo Burnett, til nyopprettet stilling som Brand Planner, mens jeg gikk siste året på sivilmarkedsføringsstudiet til Norges Markedshøyskole i 1997.
- Hva synes du er det mest spennende med å lede et mediebyrå akkurat nå?
Det å få gode kreative idéer, sømløst integrert med ny teknologi og automatiserte annonseløsninger er veldig spennende, og veldig moro.
- Hvilken kompetanse er det annonsørene er mest opptatt av at dere har in-house i dag?
Den digitale fragmenteringen har bidratt til at annonsørene etterspør store norske byrå, som kan tilby alle fagfelt under samme tak, for å løse annonsørenes problemstillinger. Derfor skapte vi Atyp, et kreativt hybridbyrå, utviklet for å levere på annonsørenes behov for tettere integrasjon mellom strategi, kreativitet, media og teknologi.
- Hvis du skal trekke frem et stolt øyeblikk siste året for byrået du leder?
Anerkjennelse i form av premier for kreative arbeider innenfor både radio og digitale medier, er jo alltid noe som gjør meg stolt. Men i fjor var det stolteste øyeblikket da vi offentliggjorde fusjonen mellom Ernö og Futatsu, og lanserte vårt nye selskap Atyp i markedet.
- Hva er det mediebyråene skal bli bedre på fremover?
Det må bli å få til sømløs integrasjon mellom strategi, kreativitet, media og teknologi. En stor utfordring om du ikke er skapt for det.