Tilbake til Byrålederne

Navn: Hågen Pettersen

Jobber i: Atyp

Tittel: CEO

1. Hva var din første jobb i bransjen?

Jeg var så heldig å bli rekruttert av Leo Burnett, til nyopprettet stilling som Brand Planner, mens jeg gikk siste året på sivilmarkedsføringsstudiet til Norges Markedshøyskole i 1997.

1. Hva synes du er det mest spennende med å lede et mediebyrå akkurat nå?

Det å få gode kreative idéer, sømløst integrert med ny teknologi og automatiserte annonseløsninger er veldig spennende, og veldig moro.

1. Hvilken kompetanse er det annonsørene er mest opptatt av at dere har in-house i dag?

Den digitale fragmenteringen har bidratt til at annonsørene etterspør store norske byrå, som kan tilby alle fagfelt under samme tak, for å løse annonsørenes problemstillinger. Derfor skapte vi Atyp, et kreativt hybridbyrå, utviklet for å levere på annonsørenes behov for tettere integrasjon mellom strategi, kreativitet, media og teknologi.

1. Hvis du skal trekke frem et stolt øyeblikk siste året for byrået du leder?

Anerkjennelse i form av premier for kreative arbeider innenfor både radio og digitale medier, er jo alltid noe som gjør meg stolt. Men i fjor var det stolteste øyeblikket da vi offentliggjorde fusjonen mellom Ernö og Futatsu, og lanserte vårt nye selskap Atyp i markedet.

1. Hva er det mediebyråene skal bli bedre på fremover?

Det må bli å få til sømløs integrasjon mellom strategi, kreativitet, media og teknologi. En stor utfordring om du ikke er skapt for det.