Tilbake til Byrålederne

Byrålederne – Marie-Louise Alvær, PHD

Navn: ML (Marie-Louise) Alvær

Jobber i: PHD

Tittel: Administrerende direktør

 

  1. Hva var din første jobb i bransjen?

Ser man bort fra ekstrajobben i Feedback under studietiden var min første jobb promotion planner hos TV3, eller MTG, på deres kontor i London.

 

  1. Hva synes du er det mest spennende med å lede et mediebyrå akkurat nå?

Det må være mulighetene som ligger i både teknologi og bransjeglidning, det er morsomt å stake ut kursen vi tror på, og ikke minst bryne seg på stadig nye utfordringer på vegne av våre kunder.

 

  1. Hvilken kompetanse er det annonsørene er mest opptatt av at dere har in-house i dag?

Mye av den digitale kompetansen man snakket mye om for noen år siden er blitt hygiene, jeg opplever nesten at det er vel så mye snakk om god, gammel markeds- og merkevareinnsikt nå for tiden. Samt kunnskap om kanaler gjennom hele kundereisen, i diskusjoner rundt e-commerce for eksempel.

 

  1. Hvis du skal trekke frem et stolt øyeblikk siste året for byrået du leder?

Mange små og store milepæler så håper to er ok. Da vi vant NSB-anbudet og da vi vant ANFO Effekt priser og diplom for våre kunder Coop og Dr Oetker.

 

  1. Hva er det mediebyråene skal bli bedre på fremover?

Vi har lang tradisjon for både 100% transparens og dokumentasjon av effekt, jeg tror dette er viktig for mediebyråenes fremtidige rolle som troverdige og relevante samarbeidspartnere.