Tilbake til Byrålederne

Navn: Stian Jansen

Jobber i: Carat

Tittel: Byråleder

1. Hva var din første jobb i bransjen?

Jeg startet (som mange andre) i Aftenposten. Der var jeg Account Manager på et av salgsteamene (Kjeder & Kjøpesentre) i annonseavdelingen. En veldig morsom tid😊

1. Hva synes du er det mest spennende med å lede et mediebyrå akkurat nå?

Mediebyråene sitter «midt i smørøyet» i en av de mest spennende bransjene jeg kan tenke meg. Det vi i medie- og kommunikasjonsbransjen jobber med er en stor del av folk flest sine liv hver dag, selv om ikke alle tenker over det hele tiden. Utviklingen foregår i et ekstremt høyt tempo, både innenfor teknologi og løsninger, men også innenfor medievaner og hvordan folk konsumerer og forholder seg til de ulike medieplatformene. Å få lov til å jobbe med alle de spennende utfordringene og mulighetene dette skaper for kundene våre synes jeg er ekstremt spennende. Så må jeg få si at det å få lov til å lede en kompetansebedrift som Carat, med så mange dyktige og dedikerte folk, det er ekstremt spennende og givende.

1. Hvilken kompetanse er det annonsørene er mest opptatt av at dere har in-house i dag?

De fleste av våre samarbeidspartnere og kunder ser verdien av å jobbe med byråmiljøer som kan tilby et bredt spekter av produkter og tjenester. De ønsker seg strategiske og taktiske samarbeidspartnere, som kan jobbe innenfor alle de ulike stegene i «kundereisene».

1. Hvis du skal trekke frem et stolt øyeblikk siste året for byrået du leder?

Carat har hatt veldig mange stolte øyeblikk de siste årene. Hvis jeg skal trekke frem et eksempel jeg synes er veldig viktig er det at våre medarbeidere aldri har vært mer fornøyd med Carat som arbeidsplass. Vi har vokst mye de siste årene men har klart å ta vare på det gode miljøet, og er en arbeidsplass hvor de ansatte trives, er trygge og får gjøre den jobben de synes er mest spennende.

1. Hva er det mediebyråene skal bli bedre på fremover?

Det er mange ting mediebyråene må bli flinkere på de neste årene. Noe av det viktigste vi i Carat jobber med er å bli enda bedre partnere for alle våre kunder. Vi må bli enda flinkere til å forstå og jobbe med alle de utfordringene og mulighetene våre kunder og kontaktpersoner opplever, innenfor større deler av deres forretningsvirksomhet, ikke bare media- og marketingdelen.