Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Aiste Petkeviciene, Marketing Data Scientist, GroupM

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

Navn: Aiste Petkeviciene

Mediebyrå: GroupM

Tittel: Marketing Data Scientist

 

  1. Hva innebærer din stilling i GroupM og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Jeg jobber i hovedsak med Marketing Mix Modelling, der jeg evaluerer effekter av mediekampanjer og optimaliserer mediebudsjetter for våre kunder på tvers av produktporteføljer, merkevarer og mediekanaler.

  1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder om akkurat nå?

Initiativer for å redusere investeringsnivåer uten negativ effekt på salg og hvordan øke effekten av mediebudsjettet med smartere bruk av ressurser.

  1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Bare vær god med hverandre, i markedsføring og i livet!

  1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Jeg elsker selskapet jeg jobber for, så vel som kollegaene mine. Det er en veldig varm og vennlig atmosfære full av smarte og intelligente mennesker som brenner veldig for jobben sin.

  1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Ha en dedikert arbeidsplass, så det blir lettere å fokusere og mindre distraksjoner.

Vær streng med daglige rutiner – alt må ha en dedikert tid, til og med en pause, på denne måten er det lettere å skille jobb og hjemmeliv.

Velg videosamtaler så mye som mulig for å føle deg mer knyttet til andre.

Jeg liker også å ha avslappende musikk spillende i bakgrunnen, bare for moro skyld.