Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Janine Roth, Medierådgiver, RED dentsu X

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder om akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

Navn: Janine Roth

Mediebyrå: RED dentsu X

Tittel: Medierådgiver

1. Hva innebærer din stilling i RED dentsu X og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Som medierådgiver har jeg ansvar for mine kunders strategier, markedsaktiviteter og ikke minst mediebudsjetter. Dette innebærer at jeg jobber svært tett med markedsavdelingen til de kundene jeg jobber sammen med. Jeg jobber også veldig tett med mine kollegaer i RED dentsu X på ters av ulike fagområder.

1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder akkurat nå?

Nå om dagen diskuterer vi mye med kundene hvordan vi kan maksimere rekkevidde i målgruppen på tvers av digitale plasseringer. Dette har ført til at vi diskuterer og tester mange kampanjer som programmatiske mediekonsolideringskjøp, som har gitt oss muligheten til å styre rekkevidde og frekvens på tvers av kjøpene. Det som jeg synes er mest spennende nå om dagen er at vi kan måle dekningen på tvers av ulike digitale kanaler, som gir oss mye bedre innsikt i hvordan kampanjen leverer totalt på tvers av disse plasseringene. Dette er kjempespennende!

1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Kompetansedeling på tvers av ulike fagområder! Vi har så mange flinke folk i RED og alle besitter ulik kunnskap. Det er mange spesialister som følger med utviklingen til daglig og jo mer vi deler med hverandre, jo mer forstår vi utviklingen. Dermed kan vi gi de beste rådene til kundene basert på den innsikten vi sitter på. Jo mer kompetansedeling, jo flinkere blir vi! Dette er noe vi ukentlig jobber med i RED, hvor vi har interne møter der vi deler hvilke funn og hva vi har lært den siste perioden.

1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Vi har et svært tett samarbeid og et unikt arbeidsmiljø i RED dentsu X. Jeg er ekstra stolt av hvordan arbeidsplassen og kollegaene mine har taklet en litt spesiell og vanskelig periode den siste tiden. Jeg føler vi jobber tettere med kundene våre enn noen gang, og at vi på mange måter har blitt mer proaktive som en konsekvens av perioden vi har vært og fortsatt står i.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Mitt aller beste hjemmekontor tips er å invitere en kollega til å sitte hjemme sammen med deg på hjemmekontor! Og selvsagt da overholde smittevern, og ha antibac tilgjengelig. Det gjør rett og slett noe med humøret, samtidig som det minner litt om en normal hverdag på kontoret. Og, dersom muligheten tilbyr seg, sett av tid til en løpetur i lunsjen. Da får du påfyll med frisk luft og mosjon. Godt for både kropp og sinn!