Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Karin Winnem, Programmatic Operations Lead, GroupM

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

Navn: Karin Winnem

Mediebyrå: GroupM /Xasis

Tittel: Programmatic Operations Lead

1. Hva innebærer din stilling i GroupM og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Jeg har det operasjonelle ansvaret innenfor den programmatiske avdelingen i GroupM. Dette inkluderer implementering, optimalisering og effektivisering av rutiner og best practises. Dette for å sikre at vi har mest mulig sømløse leveranser til våre kunder og at vi hele tiden strever etter å være best in class på det programmatiske fagfeltet.

I tillegg til dette bruker jeg mye av tiden min på opplæring av alle nyansatte, samt videreutvikling av opplæringsplaner og sikre kunnskap på teamet, hva gjelder alle verktøy vi bruker og partnere vi samarbeider med.

1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder om akkurat nå?

1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Jeg jobber sentralt i GroupM og jobber som spesialist på tvers av GroupM byråene. Det kan ofte være at jeg er sent inn i en medieplanleggingsprosess og dette er kanskje en av de tingene jeg synes er viktigst når jeg jobber på enkelte fagområder – er å komme tidlig inn i prosessen. Spesialister har ofte god innsikt og flere løsninger å tilby. Jeg ser at de gangene mitt fagområde er inkludert tidlig i planlegginsprosessen av større kampanjer eller strategier er da vi oppnår de absolutt beste resultatene og de kuleste kampanjene – så husk å alltid inkluder spesialistene på ditt team!

1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Vi er veldig gode på å sette deling av erfaring i system. Vi har workshops to ganger i måneden med avdelingen for å diskutere, dele erfaringer, gå igjennom nyheter, dele best practice og caser i tillegg til temabaserte samlinger. Når avdelingene er gode til å dele med hverandre så vil vi alle bli bedre og vi vil få muligheten til å skape enda mer kreative løsninger for kundene våre.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Ikke gidd å ha på jeans når du sitter på hjemmekontor – ha det behagelig! Jeg har ikke annet på enn tights og joggebukse på underkroppen hele hjemmekontor perioden. De på video call skal jo bare se overkroppen.