Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Madelen Nilsen, Digital Rådgiver, RED dentsu X

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

 

Navn: Madelen Nilsen

Mediebyrå: RED dentsu X

Tittel: Digital Rådgiver

  1. Hva innebærer din stilling i RED dentsu X og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Som digital rådgiver bistår jeg mine kunder med planlegging, rådgivning og gjennomføring av digitale aktiviteter. Jeg har da ansvar for å følge opp alle aktivitetene, optimalisere og evaluere underveis slik at vi sikrer måloppnåelse.

  1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder om akkurat nå?

En ting jeg kan trekke frem her er evaluering av influencer marketing aktiviteter som vi har kjørt i 2020, som er et veldig spennende men utfordrende område å evaluere. I stor grad handler det om opparbeidet assosiasjon mellom merkevare og influencer underveis i samarbeidene, og hvilken konkret verdi det har tilført i form av ulike parametere og KPIer.

  1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Influencer marketing er fortsatt et fagområde mange synes er vanskelig og er ofte en mindre del av mediemiksen, og jeg tror mange av samme grunn ikke klarer å dra alt potensialet  ut av samarbeidene. Influencers er i bunn og grunn innholdsskapere som tilbyr en distribusjonskanal og noen har i tillegg en viss påvirkningskraft rettet mot en aktuell målgruppe for merkevaren. Her tror jeg mange hadde hatt mye å hente ved å skissere mulighetene fra start, optimalisere underveis og fortsette med det som fungerer langsiktig – så klart i tråd med kommunikasjonsstrategien.

  1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Som «nykommer» i mediebyrå verden er jeg utrolig stolt av å være en del av et så sterkt fagmiljø som det Dentsu representerer. Til tross for pandemien og en særdeles spesiell situasjon, ble læring og faglig utvikling prioritert og tilrettelagt.

  1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Invester i tre-fire joggebukser!