Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Mads Rikter-Svendsen, Chief Commercial Officer, Wavemaker

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder om akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

Navn: Mads Rikter-Svendsen

Mediebyrå: Wavemaker

Tittel: Chief Commercial Officer

1. Hva innebæer din stilling i Wavemaker og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Som Chief Commercial Officer har jeg ansvaret for Wavemaker sitt tjenestetilbud og kundeutvikling. I tillegg har jeg det overordnede ansvaret for vår planleggingsprosess som heter Provocative Planning. I det daglige arbeidet jobber jeg derfor tett med de kundeansvarlige der vi sammen jobber for å utvikle våre kunder.

1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder om akkurat nå?

Vekst. Den siste tiden har vært preget av strategiarbeid for 2021 og da er det naturlig at mye av diskusjonene dreier seg om hvordan vi kan skape ytterligere vekst for våre kunder. I Wavemaker tror vi alltid det finnes nye og smartere måter å skape vekst på.

1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

I en bransje som har blitt mer og mer fragmentert og med stadig flere spesialister, er det viktig at ikke skylappene lukker seg helt. Vi må alle, i større eller mindre grad, klare å ha fokus på det holistiske – forstå helheten og se muligheter i et større perspektiv. Hvordan påvirker vårt daglige liv og det som skjer rundt oss i verden, våre kunder og deres forretning. Stopp og tenk. Sett av tid å prate om dette med kundene uten å vise en eneste PP-slide. Det gir mening og er god indremedisin for en markedsfører!

1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Jeg er utrolig stolt av hvordan vi alle har klart å holde hjulene i gang og moralen oppe i et meget spesielt og annerledes år.

Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips? Frisk luft midt på dagen og mens det fremdeles er lyst ute – det er den viktigste KPIèn i disse dager. Og ikke fall for fristelsen for å gå løs på barnas julekalender når blodsukkeret faller. God jul!