Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Marius Talmo, Head of SEM, IUM

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

Navn: Marius Talmo

Mediebyrå: IUM/Reprise

Tittel: Head of SEM

1. Hva innebærer din stilling i IUM/Reprise og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Min stilling innebærer at jeg har det faglige ansvaret for betalt søk i avdelingen Reprise. Jeg har ansvaret for tett dialog med Google, teste, utforske og evaluere nye måter å tenke betalt søk på. Jeg har også kundeansvar og jobber direkte med flere store kunder som vi har på huset. Sammen med kundene legger jeg planer, strategier og uttak gjennom betalt søk.

1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder om akkurat nå?
    • Man kommer ikke unna Covid-19 om dagen. Dette er noe som har stått på agendaen i mange måneder og som fortsatt er aktuelt. Samtidig ser vi at vi klarer å leve med pandemien og klarer å se fremover. Om vi ser bort fra Covid, så er det mye snakk om resten av året og hvordan vi skal angripe Black Friday og Black Week. Hvordan vil denne perioden bli i 2020? Hva blir annerledes og hvordan skal vi fremstå i denne perioden. Planlegging for 2021 står på agendaen, hvordan skal vi bli enda bedre på bruk av data, hvordan påvirker den perioden vi har vært gjennom i 2020, planene for 2021, og hvordan skal man planlegge for uforutsette ting, som vi har opplevd kan skje fort.
    • Om jeg skal trekke frem aktuelle områder som båe vi og kundene er opptatt av, så handler det mye om teknologi, AI, maskinlæring, algoritmer og nye muligheter hos Google (360) og Amazon.

1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Jeg brenner for testing, testing, testing. Vi kan ikke utvikle oss som mennesker og som bransje om vi ikke er nysgjerrige og tester både nye strategier og nye plattformer.

1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Jeg er spesielt stolt over kollegaene mine. De er super dyktige og har vist en evne til tilpasning gjennom 2020 som det står respekt av. Jeg er stolt av å være en del av en bransje som stadig er i endring og som gjør at vi som jobber i bransjen hele tiden må omstille, tenke nytt og tilegne oss ny kunnskap, for å kunne prestere på topp hver eneste dag, hvert minutt.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Mitt beste tips er å alltid ha en kanne kaffe stående på pulten.