Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Masha Scekic, Client Lead, PHD

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder om akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

1. Hva innebærer din stilling i PHD og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Jeg har det overordnede ansvaret for noen fantastiske kunder i PHD og jobber med strategi, markedsaktiviteter og kampanjeaktiviteter. Jeg leder team av ulike spesialister og sammen skaper vi fantastiske resultater hver dag.

1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder akkurat nå?

2020 ble jo ikke akkurat det vi så for oss, det har preget oss alle på ulike måter. Vi har snakket mye med kundene våre om hvordan vi kan tilpasse kampanjer og aktiviteter samt hvilke implikasjoner dette fører med seg, i år og årene som kommer. 2021 blir det året vi må ha både en plan A og B, for akkurat dette vil sikre oss forutsigbarhet i en veldig uforutsigbar situasjon.

1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Det er utrolig mye bransjerelatert som opptar meg, men hvis jeg skal trekke en ting frem så er det diskusjoner rundt hvordan kommunikasjon bidrar til å løse ulike oppgaver annonsører står overfor. Det er fort gjort å hoppe inn i diskusjoner rundt ulike uttak og bruk av kreativitet, og f.eks. «la oss gjøre noe kult, la oss booke en influencer», uten å utfordre samt avklare hva disse skal løse for merkevaren spesifikt, på kort sikt og lang sikt.

1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Jeg er så utrolig stolt av mennesker i hele PHD. Hvordan de snudde seg rundt og tilpasset seg situasjonen samtidig som de har levert gode resultater. Høsten for oss har vært utrolig hektisk, hvor vi bl.a. ønsket nye kunder velkommen. Dette er også en «shout out» til de, det å onboard`e nye kunder er en stor prosess som krever mye av alle parter. Våre nye kunder har vært fleksible, utrolig digitale og tilpasningsdyktige. Nå gleder vi oss til et koronafri 2021 hvor vi kommer til å ønske de velkommen til «gode gamle» fysiske møter i Frøyas gate.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

10 000 skritt om dagen gjelder fortsatt. Husk å ta pauser, kom deg ut, finn noen trapper og løp. Husk å ringe en god kollega du ikke har sett på lenge og hold hverandre oppdatert, på stort og smått. Og husk, snart er dette over også.