Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Christopher Axelsen, Digital Lead, Carat

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå?  Hva snakker de mye om med sine kunder om akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

 

Navn: Christopher Axelsen

Mediebyrå: Carat

Tittel: Digital Lead

 

  1. Hva innebærer din stilling i Carat og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Jeg er digital lead (på godt norsk digital rådgiver), som betyr at jeg er kunderådgiver på alt digitalt og marketingrelatert. I det daglige arbeidet er jeg blant de som har mest kundekontakt, og min rolle er å være det jeg kaller en «digital generalist». Det er så mange nisjer innenfor det digitale at man er helt avhengig av digital spisskompetanse og spesialister. Min rolle blir da å identifisere kunders behov og trekke inn riktige spesialistressurser til riktig tid. Jeg skal kunne akkurat passe mye om mye.

  1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder om akkurat nå?

Samspillet mellom egne, fortjente og betalte kanaler. Det er generelt et fokus på at byråer skal kunne levere flere tjenester enn før, og reelt sett kunne være fullservice. Vi snakker om alt fra innholdsstrategi, CRM og marketing automation, via attribusjon, til rådgivning  rundt GDPR og tech-plattformer, og selvfølgelig også «gode gamle» mediestrategier.

  1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Mange som jobber med digital markedsføring liker å jobbe med performance markedsføring., siden det ofte er direkte målbart. Dette er ikke noen revolusjonerende ny påstand fra min side, men jeg synes det de siste årene har vært vel mye fokus på at det man gjør digitalt skal kunne måles og rapporteres på real-time. Det mest interessante med markedsføring synes jeg er de langsiktige effektene, og hvordan man kan bygge merkevare på en best mulig måte. Så jeg vil slå et slag for merkevareattribusjon!

  1. Hva er du spesielt stolt av på din arbeidsplass?

Det sosiale miljøet, og hvordan man har taklet korona, med hjemmekontor og usikre tider. Jeg jobber med veldig flinke folk!

  1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Hold så godt du kan på rutinene og de arbeidstidene du er vant til – og ta en pils med kollegaer (etter arbeidstid) innimellom.