Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Stian A. Norhein, Senior Marketing Technologist, MediaCom

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder om akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

Navn: Stian A. Norhein

Mediebyrå: MediaCom

Tittel: Senior Marketing Technologist

1. Hva innebærer din stilling i MediaCom og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Som Senior Marketing Technologist jobber jeg på tvers av kundeteam for å finne de optimale løsningene for å gjøre annonseringen så effektiv som mulig for våre annonsører. Det kan være alt i fra fra å finne rett teknologi, strukturere opp nettsider for måling av effekt, hvordan jobbe med eget innhold og dynamisk annonsering.

1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder akkurat nå?

I MediaCom har vi lenge snakket med våre kunder om viktigheten med relevant og dynamisk innhold både i egne og betalte kanaler. Det kan være alt i fra hvordan innholdet på nettsiden skal presenteres til ulike målgrupper eller hvordan kommunisere i stor skala til ulike målgrupper med ulike annonser på en effektiv måte. Nå ser vi at flere og flere kunder blir med på denne reisen. Dette er veldig spennende å være med på når teknologien gir oss nye muligheter og ideer hele tiden.

1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Viktigheten med å gi gode rapporter som gir verdi for annonsøren. Vi kan rapportere på mange tall som ser fint og flott ut.  Men det som er viktig er å knytte rapporteringen opp mot helheten og vise effekten ut fra de aktivitetene som har blitt gjort. Det er noe jeg brenner for om dagen – gjøre rapporteringen mer effektiv og fortelle de gode historiene.

1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Jeg vil trekke frem kollegaene mine i MediaCom og GroupM, og kundene som jeg jobber med hver dag. Gitt situasjonen vi er i er det et ekstremt pågangsmot. Vi deler erfaringer og læring hver eneste dag, og pusher hverandre slik at vi klarer å oppnå de resultatene som vi ønsker.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Det beste tipset er å komme seg ut så ofte som mulig. Få frisk luft og varier arbeidsdagen din. Ta møter på telefonen mens du går deg en tur. Lag deg god mat og ikke bli sittende samme sted hele tiden.