Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Victoria Nærø Ernstsen, Campaign Manager i IUM

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

Navn: Victoria Nærø Ernstsen

Mediebyrå: IUM/Matterkind

Tittel: Campaign Manager

1. Hva innebærer din stilling i Matterkind og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

I rollen som Campaign Manager jobber jeg operativt med display og video kampanjer på vegne av våre kunder. Jeg har hovedansvaret for å sikre kvaliteten på leveransen av både direkte og programmatiske kampanjer, passe på at vi utnytter de mulighetene som er tilgjengelig og ikke minst sikre at kampanjene leverer innenfor satte KPI-er og målsettinger (og da gjerne bedre enn planlagt!)

1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder akkurat nå?

I løpet av høsten 2020 har online video blitt snakket mye om. Det er svært høy etterspørsel i markedet, og dette fører til begrensninger i varelager. Dermed har det gått med litt tid til å finne kreative måter å distribuere videoinnhold på, utenfor den tradisjonelle pre-roll annonseringen.

Det har selvfølgelig vært mye snakk om covid-19 også, men det virker som om hverdagen begynner å nærme seg normalen for både byrå og kunder, og fokuset nå er å sikre gode mediestrategier for tiden som kommer.

1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Viktigheten av samspill mellom alle involverte byråer som jobber på en og samme kunde. Jeg ønsker å understreke viktigheten av at alle får samme brief og samarbeider med hverandre, slik at alle involverte drar i samme retning. Det er dette som skaper gode kampanjer.

1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Arbeidsmiljøet og de kollegaene jeg har. Vi spiller hverandre gode og unner hverandre suksess. Dette skaper stor takhøyde, og man blir motivert til å ta utfordringer på strak arm kontinuerlig utvikle seg. I tillegg så er vi flinke på litt fest og moro etter arbeidstid.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Prøv å sikre at du har en trivelig og rolig atmosfære på hjemmekontoret. Anbefaler alle å prøve å gå en tur før eller etter jobb, slik at man får et avbrekk. Hold daglig kontakt med de man jobber tett med.