Tilbake til Byråpraten

Byråprat med Vivian Vestre, Head of Matterkind, Matterkind/IUM

Hvilket ansvar følger med de ulike rollene ansatte har i et mediebyrå? Hva snakker de mye om med sine kunder om akkurat nå, og hva er de spesielt stolte av på sin arbeidsplass? Det får du vite mer om i Byråpraten.

Navn: Vivian Vestre

Mediebyrå: IUM/Matterkind

Tittel: Head of Matterkind

1. Hva innebærer din stilling i Matterkind og hvilket ansvar har du i ditt daglige arbeid?

Jeg jobber i Matterkind, som er IPG Mediabrands sin nye satsning på digitale mediekjøp. I denne stillingen bruker jeg mye tid på å utarbeide strategier for våre kunder på display og online video. Dette inkluderer å identifisere relevante teknologi-partnere, sette gode KPI-er og måleparametere, budsjett og taktikker. Jeg jobber også kontinuerlig med å holde meg oppdatert på det faglige innenfor det programmatiske landskapet, og sikre at vi utnytter de mulighetene som er tilgjengelig på våre kunder.

1. Er det èn ting du kan trekke frem som du snakker mye om med dine kunder om akkurat nå?

De fleste tar disse utfordringene på strak arm. Diskusjonene går derfor mye i hva disse endringene betyr for annonsørene, hvilke muligheter som fortsatt er tilgjengelig og hvordan vi kan erstatte de som ikke er det ved å tenke annerledes og forhåpentligvis ende opp med enda bedre løsninger fremover.

1. Noe faglig eller bransjerelatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Ikke vær redd for å stille dumme spørsmål. Vi jobber i en bransje som er ekstremt god på forkortelser (gjerne tre bokstaver), konstante endringer og komplekse ord og beskrivelser. Uansett om man jobber på kundesiden, i mediebyrå, medie eller i reklamebyrå – er en ny i bransjen eller er en god gammel ringrev, så er det helt forståelig at man ikke har stålkontroll på alt hele tiden. Den eneste måten å utvikle seg på er å stille spørsmål. Husk at de fleste har mye stolthet i arbeidet/fagfeltet sitt og setter stor pris på at noen viser interesse for det.

1. Hva er du spesielt stolt av i ditt arbeid og på din arbeidsplass?

Folkene. Kollegaene mine er helt fantastiske, og det er de jeg savner aller mest når vi ikke får være på kontoret som vanlig.

Vi har det utrolig gøy på jobb, og alle er gode på å hjelpe hverandre når det trengs. Det er dette som driver oss fremover og motiverer alle til  å stå på og levere, til tross for en veldig spesiell situasjon i 2020.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Bruk Teams for alt det er verdt. Snakk hyppig med kollegaer på både chat og video samtaler i løpet av arbeidshverdagen, da klarer man å vedlikeholde teamspiriten.

Anbefaler også å stå opp til normal tid og ha litt kvalitetstid på morgenen, og ikke gå rett fra senga til «kontoret». Det gir en bra start på dagen.