Tilbake til Gjesteinnlegg

Kickstarter årets TV-aksjon hos MediaCom

I Oktober går TV-aksjonen av stabelen for 45.gang, og for andre året på rad velger TV-aksjonen MediaCom som sitt mediebyrå. Sammen oppfordrer de mediebransjen til større engasjement og samhold.

I norsk næringsliv er mange flinke til å ta tydelige standpunkt og være seg sitt samfunnsansvar bevisst. Og det er lite som vekker dugnadsånden og viljen til å hjelpe som den årlige TV-aksjonen.

Kjersti Nesbakk fra MediaCom er tydelig på at mediebransjen må stå sammen for å skape et nasjonalt engasjement på dette nivået.

– Mediebransjen er helt sentrale som budskapsbærere, og med det følger både ansvar og muligheter, mener hun.

Har et stort hjerte

Vibecke Østby, aksjonsleder for TV-aksjonen, er glad for å MediaCom med på laget.

«Det er veldig viktig for TV-aksjonen å jobbe med et mediebyrå som oppriktig lar seg engasjere av tematikken. MediaCom har et stort hjerte for saken og er gode på å inspirere andre til å bli med på denne givende reisen.»

Kjersti legger til at samarbeidet gir positive ringvirkninger for alle invovlerte.  «Vi valgte hverandre fordi vi vet hva vi kan skape sammen. Det er tross alt dette vi driver med hver dag – vi løser oppgaver og formidler budskap. Det er gøy å ta i bruk alle våre ressurser og talenter for å mobilisere et slikt engasjement for et viktig formål.»

Med hele Norge som målgruppe

– Norge har en unik dugnadsånd, og det er nettopp det det TV-aksjonen er  – en nasjonal dugnad, sier Vibecke. Og folk er glade for å stille opp når de vet at hjelpen kommer frem og blir fulgt opp. Det er godt å vite at pengene du ga i 2014 fremdeles er med på  å redde liv hver eneste dag.  I tillegg er det viktig at TV-aksjonen er for alle, og det finnes utallige måter å bidra på, både for næringslivet og privatpersoner. Enten du bidrar med penger, tjenester, tid eller kompetanse, så er du med på å gjøre en forskjell, understreker hun.

-Dette er den eneste kampanjen vi som mediebyrå kjører hvor vi har hele Norge som målgruppe, smiler Marianne Massaiu fra MediaCom.

Alle mediene med på laget

Kjersti Nesbakk forteller at det er en stor oppslutning blant mediene, men at det fremdeles er behov for flere.

– Å få 100 000 nordmenn opp av sofaen og ut med bøsser, det krever at en lykkes i å nå ut med budskapet og klarer å skape følelsen av at dette er viktig å være med på. Og for å få til det trenger vi at hele mediebransjen samarbeider, både store, små og alle i mellom.

– Dessuten er det flaut å være den som aldri stiller opp på dugnad, ler gjengen samstemt.

Har du noen spørsmål eller ønsker å bidra kan du ta kontakt med Kjersti Nesbakk i MediaCom eller Vibecke Østby i TV-aksjonen.

Kjersti Nesbakk, Strategic Client Director, MediaCom: kjersti.nesbakk@mediacom.no, mobil: 414 01 028.

Vibecke Østby, aksjonsleder for TV-aksjonen: vibecke.ostby@care.no, mobil: 920 40 652.