Etiske Retningslinjer
Våre etiske retningslinjer skal være et verktøy for adferden og kulturen i våre medlemmers virksomheter. Vi har lagt vekt på at retningslinjene skal være enkle å forstå og sette seg inn i, og relevante for alle medarbeidere i bransjen. Retningslinjene bør være integrert i rammeavtaler med oppdragsgivere.
Integritet
Medlemmene skal drive sin virksomhet på en måte som ikke skaper tvil om selskapets integritet.
Etikk
Medlemmene skal drive sin virksomhet med høy etisk standard og forretningsmoral.
Objektivitet
Alle oppdrag skal utføres med sikte på å maksimere oppdragsgivers nytte uavhengig av hva som er best for egen virksomhet.
Seriøsitet
Medlemmene skal behandle alle medieleverandører og mediekanaler seriøst og med respekt.
Kompetanse
Medlemmene plikter å ha kunnskap om, og tilgang til, relevant og oppdatert kunnskap innenfor alle / sine mediekanaler.
Forretningsskikk
Medlemmene, som også er konkurrenter, skal ikke gjøre avtaler seg i mellom i forhold til konkurransevilkår som gjelder i bransjen.
Lovverk
Medlemmene skal drive sin virksomhet forenelig med norsk lov og ha kunnskap om lover som er relevant i forhold til bransjen.
Omdømme
Medlemmene og deres medarbeidere skal opptre på en seriøs måte som skaper troverdighet, og som ikke skader bransjens omdømme.