Alle kurs

Mediestrategi og planlegging

Kurset i Mediestrategi er relevant for deg som jobber som medieselger, i et mediebyrå, reklamebyrå, eller på kundesiden. Kurset gir deg en grundig innføring i innsikt, mål, strategi, implementering, samt alle mediekanalers egenskaper, muligheter og begrensninger. All teori belyses med aktuelle case og eksempler, og du vil bli godt kjent med hvordan arbeidsprosessen er i et mediebyrå.

Kurset går over 4 uker à 8 dager kl. 09.00 – 13.00.

Vårsemester 2019

Modul 1 : Medieplanlegging,  Torsdag 7. Mars og Fredag 8. Mars

Hva er medieplanlegging? Kommunikasjonslandskapet, annonsørutfordringer, fra brief til effekt.

Modul 2: Gjennomføring, Torsdag 14. Mars og Fredag 15. Mars

Medievalg, medienes egenskaper, medieplan, multimedieplanlegging, begreper og casejobbing.

Modul 3: Innsikt, Torsdag 21. Mars og Fredag 22. Mars

Målhierarki, metoder, forbruker, aktører og adferd, kilder og verktøy.

Modul 4: Strategi, Torsdag 28. Mars og Fredag 29. Mars

Hva er strategi? Kundereisen, utfordringer, mål og målgrupper, kanalvalg.

Skriftlig eksamen: Onsdag 10. April (2 timer)

Sted: MESH (Tordenskiolds gate 3)

Pris

9.900,- for medlemmer av Mediebyråforeningen og/eller Mediaforum

11,900,- for ikke-medlemmer

Alle priser er eks.MVA.

 

Inkl. i prisen

  • Deltakelse på alle de 4 modulene
  • Lunsj og pause servering
  • Litteratur: Boken «Medieplanlegging» skrevet av Svein Larsen og Mona K. Solvoll
  • Skriftlig eksamen, og diplom etter bestått eksamen

Meld deg på kurset i Mediestrategi og -planlegging her