Alle kurs

Kurs for medieselgere; slik jobber du best med mediebyråene

Er du fersk medieselger? 

Da bør du melde deg på halvdagskurset Slik jobber du best med mediebyråene. På kurset vil rådgivere fra de toneangivende mediebyråene i Norge gi deg innblikk i hvordan de jobber, hva du må vite når du skal forholde deg til rådgivere i mediebyråer, og hvordan dere kan jobbe sammen på best mulig måte.

Kurset er tilpasset deg som nykig har startet i en salgsstilling i et medie, det seg være innenfor digitale medier, TV, utendørs, kino eller trykte medier.  Det er viktig å forstå at det er noen grunnleggende ting du må kunne for å gjøre en god jobb, til tross for at bransjen er i stor endring.

Kurset vil ta for seg følgende temaer: 

  1. Historien om Mediebyråene, fra start til i dag.
  2. Medielandskapet og aktørene
  3. Medieplanlegging for å oppnå effekt
  4. Arbeidsprosessen fra A-Å
  5. Hva kjennetegner et godt mediemøte
  6. Økonomi – hva må du vite om brutto, netto og provisjoner?
  7. Hvor er vi på vei?
  8. Årets medieselger 2018 gir gode tips og råd
  9. Gode cases på godt samarbeide mellom mediebyrå og mediehus

Tid: 16. oktober kl. 09.00 – 14.00 (lunsj vil bli servert)

Sted: Epicenter Oslo, Edvard Storms gate 2

Pris: For èn deltaker koster kurset 3,500,- eks mva, ved påmelding av 2 eller flere personer fra samme bedrift er prisen 2,500,- eks mva per person.

Klikk her for å melde deg på dette kurset.

Foredragsholder på kurset:

Alexander Mostue, partner og rådgiver i Futatsu.

Som rådgiver i kombinert reklame- og mediebyrå er Alexander opptatt av hvordan man kan utnytte medienes egenskaper til å løfte kreativiteten i arbeider.  Alexander har jobbet i Futatsu siden 2015, og jobber i dag med kunde som Skeidar, HELP Forsikring, Discovery, Kärcher og Regnskogfondet.

 

Heidi Clason, Senior Medierådgiver og kundeansvarlig i OMD. 

Heidi har over 25 års erfaring fra mediebransjen, med erfaring både fra mediekanal, reklamebyrå og mediebyrå (først Carat, deretter PHD og nå OMD). «Mediebransjen er i kontinuerlig utvikling og byr på stadig nye utfordringer og muligheter. Å få være med på denne reisen sammen med mange flinke folk gjør det fortsatt gøy og lærerikt å jobbe med media og kunder som stadig utfodrer!»

 

Bjørn Devold Eidsvig, Strategisk rådgiver og kundeansvarlig i OMD.

Bjrøn har 17 års erfaring fra mediebyrå, hvor han jobbet over lengre tid med Orkla, og 3 års erfaring fra annonsørsiden som Markedssjef i Toyota. «I samtlige av de morsomme og gode casene som jeg har vært så heldig å få være en del av, har tett samarbeid med media vært en nøkkel- og suksessfaktor. Derfor er en av de tingene jeg brenner for i det daglige å få alle involverte parter til å spille hverandre gode.»

 

Christina Sørensen, rådgiver og kundeansvarlig i Wavemaker.

Christina har seks års erfaring fra mediebyrå-grupperingen Group M i Norge og Storbritania. «Jeg brenner for å levere løsninger til kundene våre som er fundamentert i god innsikt, og som skaper vekst og suksess. Det beste med å jobbe i mediebyrå er at ingen dager er like, og at jeg blir utfordret av både kunder og kollegaer hver eneste dag.»

 

Marte Aakre Skilhagen, Digital Lead i Carat. 

Marte har 13 års erfaring fra mediebyrå og salg, bl.a. i Egmont Publishing som prosjektleder/rådgiver, og i Vizeum som prosjektleder/rådgiver. «Mediebyråer ønsker å levere gode løsninger for sine kunder, og jeg mener at de beste resultatene skapes i tett samspill mellom mediebyrå, kunder og byråpartnere. Det fineste med å jobbe i bransjen er at man aldri blir utlært.»

 

Ellen Cabrinetti, Strategisk kundesjef i VG.

«Jeg brenner for å finne de gode løsningene tuftet på godt samarbeid internt og eksternt. I jobben som medieselger møter jeg daglig nye utfordringer fra kundene i et marked som endrer seg raskere enn før – dette er helt klart noe som jeg krever at jeg må henge med i svingene og dette kurset il jeg si fyller bensin på tanken. Så mye av den innsatsen vi legger ned hver dag for å gjøre en god jobb for kundene våre, gjør vi sammen med hverandre. Ikke bare gir det bedre resultater for alle, men det er givende og lærerikt!»

Ellen fikk tildelt prisen Norges Beste Medieselger i 2018.

Klikk her for å melde deg på dette kurset.