Alle kurs

Mediestrategi og medieplanlegging, høsten

Kurset har som formål å formidle god og grundig forståelse av mediefaget. Forelesninger og teori. «Fra brief til gjennomføring». Multimediekampanjer illustrerer jobb i praksis.

Kurset er relevant for deg som jobber som medieselger, i et mediebyrå eller reklamebyrå, eller på kundesiden. Du vil bli kjent hvordan arbeidsprosessen er i et mediebyrå. Kurset gir deg en grundig innføring i innsikt, mål, strategi og implementering. I tillegg til alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger. All teori belyses med aktuelle cases og eksempler.

Høstsemester

  • Modul 1 – torsdag 6. og fredag 7. september
  • Modul 2 – torsdag 13. og fredag 14. september
  • Modul 3 – torsdag 20. og fredag 21. september
  • Modul 4 – torsdag 27. og fredag 28. september

Eksamen: Skriftlig eksamen (2 timer) onsdag 17. oktober

Sted: House of Business (Solli Plass), Henrik Ibsensgate 90, 0255 Oslo www.houseofbusiness.no 

Pris:

Kr. 9.900,- for medlemmer av MBF og MF
Kr. 11.900,- for ikke-medlemmer av Mediaforum
Alle priser eks. MVA

Inkl. i prisen:

  • Deltakelse på alle 4 modulene
  • Lunsj og pause servering
  • Litteratur; Boken ”Medieplanlegging” skrevet av Svein Larsen og Mona K. Solvoll
  • Skriftlig eksamen fra pensum, diplom etter bestått eksamen

Gode grunner for å melde seg på kurset:

  • En fin anledning til bli kjent med andre i bransjen som også er nye på tvers av selskapene.
  • Gir deg en grundig innføring i alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger.
  • Grundig forståelse i prosessen fra innsikt, strategi og implementering.
  • Godkjent kursbevis gir mange muligheter for videre utvikling av din karriere.

Kurset er delt opp i 4 moduler som tar for seg disse temaene:

  • Modul 1: MEDIEPLANLEGGING

Hva er medieplanlegging? Kommunikasjonslandskapet, annonsørutfordringer, fra brief til effekt.

  • Modul 2: GJENNOMFØRING

Medievalg, medienes egenskaper, medieplan, mulitimedieplanlegging, begreper og casejobbing.

  • Modul 3: INNSIKT

Målhieraki, metoder, forbruker, aktører&adferd, kilder og verktøy.

  • Modul 4: STRATEGI

Hva er strategi?, kundereisen, utfordringer, mål og målgrupper, kanalvalg.

KLIKK HER FOR PÅMELDING