Alle kurs

Mediestrategi og medieplanlegging, våren

Kurset på vårsemesteret har oppstart 1. mars og går over fire påfølgende uker. Kurset har som formål å formidle god og grundig forståelse av mediefaget. Forelesninger og teori. «Fra brief til gjennomføring». Multimediekampanjer illustrerer jobb i praksis.

Kurset er relevant for deg som jobber i mediebyrå eller som medieselger, eller for deg som vil bli kjent med arbeidsprosess og -metodikk i et mediebyrå. Kurset gir deg en grundig innføring i innsikt, mål, strategi og implementering. I tillegg til alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger.

All teori belyses med aktuelle cases og eksempler.

Kurset går over 4 uker à 8 dager kl. 09:00-13:00

Vårsemester

  • Modul 1 – torsdag 1. og fredag 2. mars
  • Modul 2 – torsdag 8. og fredag 9. mars
  • Modul 3 – torsdag 15. og fredag 16. mars
  • Modul 4 – torsdag 22. og fredag 23. mars

Eksamen: Skriftlig eksamen (2 timer) onsdag 11. april

Sted: House of Business (Solli Plass), Henrik Ibsensgate 90, 0255 Oslo www.houseofbusiness.no 

 Pris:

Kr. 9.900,- for medlemmer av MBF og MF
Kr. 11.900,- for ikke-medlemmer av Mediaforum
Alle priser eks. MVA

Inkl. i prisen:
– Deltakelse på alle 4 modulene
– Lunsj og pause servering
– Litteratur; Boken ”Medieplanlegging” skrevet av Svein Larsen og Mona K. Solvoll
– Skriftlig eksamen fra pensum, diplom etter bestått eksamen

Gode grunner for å melde seg på kurset:
– En fin anledning til bli kjent med andre i bransjen som også er nye på tvers av selskapene.
– Gir deg en grundig innføring i alle mediekanalenes egenskaper, muligheter og begrensninger.
– Grundig forståelse i prosessen fra innsikt, strategi og implementering.
– Godkjent kursbevis gir mange muligheter for videre utvikling av din karriere.

Kurset er delt opp i 4 moduler som tar for seg disse temaene:

  • Modul 1: MEDIEPLANLEGGING

Hva er medieplanlegging? Kommunikasjonslandskapet, annonsørutfordringer, fra brief til effekt.

  • Modul 2: MEDIENE

Medievalg, medienes egenskaper, medieplan, mulitimedieplanlegging, begreper og casejobbing.

  • Modul 3: INNSIKT

Målhieraki, metoder, forbruker, aktører&adferd, kilder og verktøy.

  • Modul 4: STRATEGI

Hva er strategi?, kundereisen, utfordringer, mål og målgrupper, kanalvalg.

KLIKK HER FOR PÅMELDING