Tilbake til Nyheter

Mediacom-team til topps i YML-kvalifiseringen

Mediacom-duoen Hanna Sandström og Aurora Bjerke Nilsen gikk helt til topps i den norske kvalifiseringen til Young Media Lions (YML) som arrangeres i Cannes i Juni. Duoen løste mediestrategi-problemstillingen fra Kirkens SOS best av samtlige 11 deltaker-team.

Deltakerne i Young Media Lions (YML) blir valgt ut i nasjonale konkurranser. Her møtes lovende mediebyrå-team fra store deler av verden til konkurranse. Nå er det norske bidraget klart. I Cannes venter konkurranse fra rundt 30 nasjoner. En ny case skal løses på 48 timer.

Innsiktsrådgiver Hanna Sandström og Audio Visual Executive Aurora Bjerke Nilsen fra Mediacom var det ingen som klarte å hamle opp med da Capa Kinoreklame i samarbeid med Mediebyråforeningen arrangerte kvalifiseringen onsdag ettermiddag. CAPA er representant for Cannes Lions i Norge. Deltakerne fikk i oppgave å skape en mediestrategi for caset Kirkens SOS. Kirkens SOS er en nasjonal og medlemsstyrt forening. Den tilbyr en nasjonal krisetjeneste som skal forebygge selvmord og alltid være tilgjengelig for mennesker i følelsesmessig og eksistensiell krise.

Plass nummer to gikk til Futatsu-teamet Alexander Mostue (Media Planner) og Cathrine Stenfoss Nygaard (Performance Rådgiver). På tredjeplass kom teamet fra PHD – Amanda Marie Bostad (Digital Planner) og Christoffer Nergård (Video & Audio Manager).

Merete Mandt Larsen i Mediebyråforeningen var svært godt fornøyd med både vinner og nivået generelt i konkurransen.

-Strålende seier til duoen fra Mediacom og imponerende nivå i konkurransen. Vinner-teamet viste en stor grad av forståelse for oppgaven og briefen – og hadde ved hjelp av sin innsikt løst det på en kreativ og spennende måte. En verdig vinner, sier Merete Mandt Larsen, daglig leder i Mediebyråforeningen.

Kommunikasjonsansvarlig Lisbeth Meidell i Kirkens SOS Norge var meget fornøyd med løsningene fra de unge mediebyrå-teamene.

-YML-konkurrentenes bidrag gir oss inspirasjon og en rekke nyttige ideer til hvordan vi kan rekruttere flere frivillige, og dermed besvare enda flere samtaler i Kirkens SOS. Vi vil gjerne takke dem alle for engasjementet og innsatsen, og ønsker vinnerne lykke til i Cannes, sier Lisbeth Meidell, kommunikasjonsansvarlig i Kirkens SOS Norge.