Mediebyrådagen 2018

DATA – DEN NYE VINEN?

Tenker du at data er viktigere enn personer, og at ny læring bare bekrefter den gamle? At du forstår hva Big Data og Kunstig Intelligens egentlig betyr, at Ubers problemer beviser at digitale forretningsmodeller er like sårbare som de analoge?

Meld deg på Mediebyrådagen 2018 her!

Velkommen til Mediebyårdagen 2018!

Dato: Torsdag 20.September
Tid: 08.00 – 11.30.
Sted: Latter Aker Brygge

Bente Sollid Storhauge er konferansier for dagen som bærer temaet «Data – Den nye vinen?».

Bente er rådgiver innen datadrevet attribusjon i Wizaly Nordic. En teknologi som årsaksforklarer hvilke medieinvesteringer som leder til omsetning og tilvekst av  nye kunder. 25 års erfaring fra Internett-bransjen, styreleder i internasjonale teknologiselskaper og i styreverv i flere børsnoterte selskaper. Gründet suksessen Digital Hverdag på 90-tallet, i dag i dag kjent som Bouvet ASA.

Programmet for dagen er under arbeid, men foreløpig kan vi røpe følgende foredragsholdere:

Martin Schütt, Askeladden & Co.

Martin vil fortelle om hvordan Askeladden & Co – som står bak suksesser som Cutters, Dr.Dropin og Paint’n Sip – jobber med digitalisering og modernisering av etablerte bransjer. Hvordan de bruker data, hvordan de markedsfører og hvordan de tenker forretning.

Christian Espeseth, RED Dentsu X

Roger Antonsen, UiO

Roger Antonsen er førsteamanuensis ved UiO og gjesteforsker ved UC Berkeley, TED-foredragsholder, forfatter, populærvitenskapelig formidler og PhD i informatikk. Han vil holde et miniforedrag og reflektere over hva ordene betyr: algoritmer, programmering, data, koding og kunstig intelligens. Det vil bli både underholdende og lærerikt.

Vi kommer tilbake med fullt program og påmelding over sommeren, i mellomtiden bør du sette av Torsdag 20. September, kl.08.00 – 11.30 i din kalender.

Meld deg på Mediebyrådagen 2018 her!