Mediedagen 2019

Marketing anno 2020

Hvordan er det å være annonsør i dag kontra for kun få år siden, og hvordan påvirker teknologi og endringer i kjøpsatferd hverdagen i markedsavdelingen? Hvordan velger du samarbeidspartnere innenfor markedsføring og kommunikasjon; reklamebyrå, mediebyrå, pr-byrå, sosiale medier-byråer? Bør annonsører samle alt på et sted eller bør man velge ut et og et byrå til å håndtere de ulike oppgavene?  Disse spørsmålene er på agendaen på Mediedagen 2019 (tidligere kjent som Mediebyrådagen).

På Mediedagen har vi invitert med oss et knippe meget kompetente fagpersoner fra annonsørsiden, mediebyrå og en trend analytiker. De ønsker å dele av sin erfaring, diskutere, og komme med noen gode tips og råd til deg som annonsør og byrå.

Thomas Elvestad, Marketing Director, Klarna

«Fra bank til popkultur og livsstilbrand.»

Thomas Elvestad har lang erfaring med merkevarebygging, innovasjon, og strategi fra ledende globale og lokale brandssom Microsoft. Freia, Maarud og Telenor. Han har jobbet med det skandinaviske, europeiske og asiatiske markedet. I dag jobber han som Marketing Director i Klarna – et av få fintech unicorns i skandinavia.

Ole Andrè Skarbøvik, Kommersiell direktør, Riks TV

«Kravene til en markedsdirektør, markedsavdelingen og sentrale samarbeidspartnere i dag.»

Er kravene til en markedsdirektør, markedsavdelingen og sentrale samarbeidspartnere annerledes i dag enn i «gamle dager»? Mye er det samme, men samtidig er mye dramatisk endret de siste årene. Hvilke implikasjoner har dette?

Ole Andrè Skarbøvik har 15 års erfaring med å jobbe med noen av Norges største og sterkeste merkevarer. Med Telia var han flere ganger vært i finaleheatet som Årets Markedsfører, han er genuint interessert i markedsføringsfaget, og jobber i dag som kommersiell direktør i Riks TV.

Vibeke Holann, Markedssjef H&M Norge og Island

«Åpenhet og merkevarebygging i vår tid.»

Vibeke har jobbet ti år i H&M som markeds og/eller kommunikasjonssjef, hun har også bakgrunn fra mediebransjen hvor hun jobbet i Dagbladet som salgssjef og i Aller-gruppen som medieselger.

Gøran Adlèn, trendanalytiker og foreleser

«Storymaking og hvordan man får kjærlighetsfulle fans.»

Har du hørt om storytelling og influensere? Alle snakker om det som mirakelkuren. Men jeg beklager, i fremtidens markedsføring kommer det til å kreves langt mer. Det holder ikke å være bra på storytelling og det holder ikke å kjøpe personer som skal vise frem produktene. I tyve år har Gøran Adlèn analysert trender og omverden. Hans treffsikkerhet var vært veldig bra og mange av hans forutsigelser har blitt virkelighet. Han har lang fartstid fra reklamebransjen hvor han jobbet med mange internasjonale merkevarer. I sitt nye foredrag gjør han et dypdykk i fremtidens markedsføring og gir deg alle nøkler til for å bli best på storymaking og skape lojale kjærlighetsfulle fans.

Her kan du melde deg på

Erik Eskedal, Managing Director, Reprise Digital (IUM)

«Er markedssjefen den nye IT-sjefen?»

Erik Eskedal er Managing Director i Reprise Digital, mediebyråets IUMs digitale enhet og ansvarlig for teknologi og innovasjon. Han har i mer enn 15 år jobbet med markedskommunikasjon og markedsteknologi og vil dele sine tanker og utfordringer rundt teknologien og dens plass i organisasjonen og hvordan man må tenke for at teknologien skal jobbe for kundens og selskapets beste. Erik vil snakke om hvordan man skal få kontroll og best mulig utnyttelse av teknologien og dataene uten at det blir store IT prosjekter.

Charlotte Dahll Brecke, Account Director, Creuna

«Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem.» (Matteusevangeliet, 7.12 – Tredje Mosebok 19.18)

Hvorfor 2000 års gammel visdom, og den såkalte «Gyldne regel» er like aktuell i dag, og hvordan den påvirker oss som markedsførere og forretningsutviklere. Empati og forståelse for våre kunders ulike behov er og vil bli en sentral og viktig komponent for utvikling av markedskommunikasjon og tjeneste- og forretningsutvikling. De som kjenner kunden sin best, vil vinne kampen om kunden i fremtiden. Charlotte Dahll Brecke startet karrieren og jobbet 12 år som gründer og partner i digitalbyrået Mediafront. Hun har også jobbet med strategi og digitale løsninger i Isobar,  Dinamo og McCann. Hun er lidenskapelig opptatt av å levere gode kundeopplevelser, særlig i de digitale kanalene.

Takk til våre sponsorer!

Britt Skjeppestad, Leder i Mediacom Norge

Britt Skjeppestad er konferansier på Mediedagen 2019. Hun har lang fartstid fra kundesiden; 9 år i Storebrand etterfulgt av 7 år i Norwegian.

Nå må du bare huske å melde deg på Mediedagen!

Dato og tid: 1. november 08.00 -12.00

Sted: Vika kino

Detaljert program:

08.00 – 08.30: Registrering

08.30 -08.35: Velkommen ved daglig leder av Mediebyråforeningen Merete Mandt Larsen

08.35 – 08.50: Britt Skjeppestad introduserer dagen

08.55 – 09.20: Ole Andre Skarbøvik  «Kravene til Markedsdirektør, markedsavdelingen og sentrale samarbeidspartnere i dag.»

09.25 – 09.50: Thomas Elvestad «Fra bank til popkultur og livsstilbrand.»

09.50 – 10.10: pause og mingling

10.10 – 10.30: Vibeke Holann «Åpenhet og merkevarebygging i vår tid.»

10.35 – 10.50: Erik Eskedal «Er markedssjefen den nye IT-sjefen?»

10.55 – 11.15: Charlotte Dahll Brecke «Alt dere vil at andre skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem.»

11.20 – 11.55: Gøran Adlèn «Storymaking og hvordan man får kjærlighetsfulle fans.»

11.55 – 12.00: Britt Skjeppestad  oppsummerer dagen.

Pris: Medlemmer av Mediebyråforeningen: 500 kr, ikke-medlemmer av Mediebyråforeningen: 1750 kr (påmelding er bindende).