Mediebyråforeningen

Folk. Fag. Forretningsverdi.

I Carat er vi 40 000 mennesker på tvers av fem kontinenter og 24 tidssoner. Vi ble grunnlagt for mer enn 50 år siden, som verdens første mediebyrå. I dag er vi et av de ledende og mest prisbelønnede byråene i Norge og internasjonalt.

I 2021 ble vi kåret til Årets Byrå for tredje året på rad. Vi er Norges største byrå og er stolte over å jobbe med mange velkjente norske og internasjonale merkevarer. Historien har gitt oss mye erfaring, men den viktigste erfaringen er at markedslederskap ikke alltid handler om å være størst. Det handler vel så mye om å tiltrekke de beste talentene og å være tilknyttet et sterkt faglig miljø. Dette gjør at vi kan være i forkant av markedet og skape forretningsverdi for våre kunder.

Vi er en del av dentsu, en global konsulent- og byrågruppe og et av de ledende fagmiljøene for moderne markedsføring.

Vi skal være de beste folkene å samarbeide med!

Vi er 65 engasjerte faglig dyktige folk som sitter samlet i dentsu house i Oslo sentrum, en smeltedigel av de fremste ekspertene innen kreativitet, media og digitale kundeopplevelser.

Den ekstremt raske utviklingen i markedet krever at Carat, og dentsu, har folk som er faglige fyrtårn, med en bredde i erfaring og kunnskap. Vår tilnærming til læring og utvikling er at dette skjer gjennom jobben, kolleger og strukturerte program.

Vi skal være et faglig fyrtårn!

Gjennom innsikt, strategi, innovasjon og effekt skaper vi forretningsverdi for våre kunder. Vi deler vår kunnskap via Carat Nyhetsbrev, Marketingpodden, artikler på nettsiden vår og frokostmøter.

Lytt til Marketingpodden her

• Innsikt: Er det bevis for valgene vi tar? Vi bruker flere innsiktskilder for å analysere medievaner, lage målgruppeportrett og se på konkurrenter. Vi er spesielt stolte av CCS (Consumer Connection System) som er vårt globale innsikts- og planleggingssystem som er utviklet for dentsu og våre kunder. I Norge gjennomføres CCS blant 5.000 respondenter, og omfatter blant annet dypdykk i over 50 kjøpte, eide og fortjente medier og kontaktpunkter. Noe av det unike med systemet er muligheten til dypdykk i bruk og holdning innen kategori, for å kunne skreddersy analyser for den enkelte annonsør. CCS omfatter også et planleggingsverktøy, CCS Planner, som vi benytter for å finne den optimale kanalmiksen målstyrt ut fra kundens KPI’er.
  • Strategi: Hvor er vi? Hvor skal vi? Hvordan kommer vi oss dit? Vi tar læringene fra tidligere aktiviteter mm, og definerer målene. Deretter definerer vi strategien med overordnede prinsipper og kanalvalg.
  • Innovasjon: Vi ser på gamle problemstillinger på nytt og bruker teknologi for å muliggjøre innovasjon.
  • Effekt: Vi sikrer at vi leverer i henhold til målene som er satt.

Vi har fokus på måling av forretningsmessig effekt. Dette er både forståelse av kortsiktige effekter, men også målinger for å forstå langtidseffekter av markedsaktivitetene. Vi tar alltid læringene med oss inn i nye aktiviteter.

Vi skal skape vi forretningsverdi for våre kunder!

Vi ønsker å være kundenes nærmeste markedsstrategiske samarbeidspartner. Sammen med kundene og våre flinke folk i et fremoverlent faglig miljø, jobber vi kontinuerlig med å finne og lage løsningene som skaper mer forretningsverdi.

Det er fire faktorer vi mener er viktig for et godt samarbeid; gjensidig partnerskap, god struktur, felles målforståelse og et godt firkantsamarbeid (mellom kunde, fullservicebyrå, reklamebyrå og PR-byrå).

Klikk her for å melde deg på vårt nyhetsbrev