Alle medlemmer

Wavemaker Norge er eid av WPP og er ett av mediebyråene under GroupM. Wavemaker ble lansert i Norge 5. desember 2017 og er resultatet av en global fusjon av MEC og Maxus. I Norge er vi 45 dedikerte medarbeidere og sitter i Kongens Gate 6 sentralt i Oslo. På verdensbasis er vi 8.500 medarbeidere fordelt på 90 land. Wavemaker er det største mediebyrået i EMEA og nr. 2 globalt målt på omsetning. Wavemaker Norge er ledet av CEO Cathrine Hagen (tidligere CEO i MEC Norge).

Wavemaker er et nytenkende, moderne og fremtidsrettet byrå som tuftes på de tre områdene vi tror morgendagens markedsførere vil se på som de viktigste områdene, nemlig media, content og teknologi. Vår oppgave blir å sømløst koble disse sammen og gjennom dette skape verdi for våre kunder. Våre eiere (WPP) har gitt oss en tydelig misjon; vi skal være skapere av fremtiden – FUTURE MAKERS. Det høres kanskje svulstig ut, men det er vår forpliktelse til våre kunder. Vi skal være med å sikre dem vekst og bedrede resultater. Måten vi tenker og jobber på og vår relasjon til teknologi og innhold, har blitt redesignet og bygget på nytt for å enda bedre levere på våre kunders behov.

Sentralt i dette arbeidet – ja vi vil si selve hjertet i Wavemaker – er vår forståelse av kjøpsreisen. Med kjøpsreisen mener vi måten en kunde velger en merkevare, ett produkt eller en tjeneste fremfor en annen. Våre verktøy og våre folk jobber sammen for å forstå eksakt hvordan en forbruker tar disse beslutningene. Vårt fokus på kjøpsreisen er kanskje ikke unik, mange andre vil kunne si de fokuserer på det samme. Men det er all vår innsikt knyttet til denne som gjør oss unike. Gjennom WM Momentum, verdens største kilde til kjøpsreise innsikt gjennom vår base med over 350.000 kjøpsreise studier fordelt på 65 kategorier i 35 land, sitter vi på unik kunnskap om hvordan forbrukere tar beslutninger. Vi kombinerer denne med ett uttak på tvers av egne, fortjente og betalte medier gjennom vårt verktøy WM Touchpoints for å sikre at vi treffer forbrukeren med rett budskap til rett tid.

Med kjøpsreisen skal vi hjelpe våre kunder å beskrive forbrukeratferd, og med relevant innsikt, transformere det til smarte løsninger i dag, og som vil gi effekt og vekst i morgen. For å enkelt bygge en strategi som kan tas ut i konkrete planer, implementeres, optimaliseres og evalueres har Wavemaker bygget en 3 trinns strategi og arbeidsmodell kalt «Rapid Growth Planning».

For å sikre at vi er et byrå kundene ønsker å jobbe med kan vi ikke bare snakke om systemer og metodikk. Wavemaker skal være et byrå med mennesker som ikke bare innehar god fagkompetanse på ulike fagområder, men som også er et byrå av mennesker som bryr seg og som er engasjerte i de kundene de jobber med, et byrå som er proaktive og handlingsrettet, et byrå som ser etter forbedringer i alt vi gjør – et inkluderende byrå.

Vår ambisjon er å være det beste og mest distinkte medie-, content- og teknologibyrået i verden. Med støtte i GroupM som investerer massivt i data og teknologi, og med et bredt utvalg samarbeidspartnere på tvers av WPP, er vi rigget for å leve opp til vår ambisjon.

Ta gjerne kontakt med en av oss dersom du vil høre mer om Wavemaker!

Cathrine Hagen, CEO

Du kan også besøke oss på wavemakerglobal.com/no-no/ eller følge oss på Facebook og Linked IN.