Tilbake til Sommerpraten

Sommerprat med Britt Skjeppestad, CEO i MediaCom

Hva er mediebyrå ledernes beste hjemmekontor tips, hva tenker de om høsten, og hva er deres planer for sommeren? Det får du vite i Sommerpraten.

Britt Skjeppestad, CEO i MediaCom.

1. Hva er det som opptar deg mest i ditt daglige virke nå med Covid-19 og hva er det mest utfordrende ved å lede i disse dager?

Det som har opptatt meg aller mest er alle kollegaene mine i MediaCom. Flere av våre kunder ble hardt påvirket av Covid-19 og «slo midlertidlig av lyset» på kort varsel. Det har selvfølgelig en konsekvens også for oss. Derfor har det viktigste vært å sørge for at alle i MediaCom har en jobb å komme tilbake til når samfunnet normaliserer seg. Da har det vært viktig å tenke langsiktig, men handle kortsiktig. Samtidig sikre god informasjonsflyt og innsikt rundt alle beslutninger. Det har vært krevende og lærerikt. Overordnet vil jeg si vi har lykkes godt, vel vitende om at enkeltpersoner som har vært permittert over tid antageligvis vil se det med andre øyne. Det har også vært viktig å trykke på gasspedalen. Være den proaktive samarbeidspartneren våre kunder trenger, og kanskje spesielt i disse tider. Vi har hentet inn verdifull innsikt og arrangert mange seminarer gjennom Koronatiden for å gi kundene våre et best mulig beslutningsgrunnlag i en vanskelig tid. Det har vært en balansegang – og gasse og bremse samtidig. Mange ser nok frem til en lang og god sommerferie. Det fortjener de. Jeg er veldig stolt av de fine og flinke folka i MediaCom og alt de har fått til i denne perioden!

1. Våren har vært spesiell, så hva tenker du om høsten og hva blir viktigst å fokusere på for din organisasjon?

Høsten blir fin! Forhåpentligvis skal vi møtes på kontoret igjen, vi skal glede oss over å være sammen igjen, feire hva vi har fått til denne våren, ta med oss videre nye vaner vi vil fortsette med og kjøre på videre! Så skal vi bistå våre kunder med å utvikle robuste strategier og planer for 2021 som tar høyde for ulike scenarier. Vi går fremdeles en usikker fremtid i møte. Det må kundene planlegge for og vi er allerede godt i gang med webinarer som ruster dem til høsten og inn i 2021. Vi skal være deres beste støttespillere i det arbeidet!

1. «Ut av alt vondt kommer det noe godt» sies det – hvilken lærdom bør vi ta med oss videre?

Når etablerte rammer forsvinner, finner man alltid nye løsninger. Vi har alle en kreativ kraft i oss som best kommer til uttrykk når rammene blir mindre eller endres. Vi har gjort mye riktig og bra i MediaCom i denne perioden. Vi har utviklet oss og flere nye vaner skal vi helt sikkert ta med oss inn i post korona tiden. Lærdommen vi skal ta med oss er hvordan vi kan endre våre rammer oftere (uten at det er en krise) for å få frem den kreativiteten som er så viktig også fremover.

1. Kan du dele dine beste hjemmekontor tips?

Mitt beste hjemmekontor tips er å snakke i telefonen ute, gjerne mens jeg går en tur. Frisk luft gjør godt for kropp og sjel. Det er en vane jeg skal forsøke å ta med når jeg er tilbake på kontoret. Man må ikke sette seg inn på et stillerom, man kan vel så gjerne gå en tur og få jobben gjort.

1. Hva gjør du i sommer og hvor vil du tilbringe sommeren?

I sommer blir det først to uker på hytta, mitt sommerparadis, på Filtvedt. Deretter blir det en uke på tur oppover mot Sunnmøre. Vi skal gå et par dager i Jotunheimen, besøke Vettisfossen og Nigardsbreen og være et par dager i Loen. Via Ferrata står på ønskelisten! Vi avslutter med en uke på Sunnmøre, hvor mannen min er fra, med ulike turer i Sunnmørsalpene. Blri ikke bedre! Vi starter ferien med å ønske velkommen en liten valp. Så i år blir vi fem på tur.