Tilbake til Sommerpraten

Sommerprat med Hågen Pettersen, CEO i Atyp

Hva er mediebyrå ledernes beste hjemmekontor tips, hva tenker de om høsten, og hva er deres planer for sommeren? Det får du vite i Sommerpraten.

Hågen Pettersen, CEO i Atyp.

1. Hva er det som opptar deg mest i ditt daglige virke nå med Covid-19 og hva er det mest utfordrende ved å lede i disse dager?

I en ekstraordinær krisesituasjon, som Covid-19 pandemien er, har hverdagen dessverre handlet litt for mye om å holde kontroll på personell, kunder, inntekter og kostnader. Det har vært spesielt utfordrende å ikke vite hvor lenge krisen vil pågå. Da er det veldig imponerende å se hvordan de ansatte har håndtert denne krisesituasjonen. Jeg blir rett og slett rørt. Med store endringer i sine rammebetingelser, både i jobb- og privatliv, har de vist en moral og tilpassningsevne som gjør meg trygg på at vi vil komme styrket ut av krisen. Jeg kan bare bukke og takke for innsatsen.

1. Våren har vært spesiell, så hva tenker du om høsten og hva blir viktigst å fokusere på for din organisasjon?

Etter en god sommerferie hvor alle har fått ladet batteriene, så vil høsten handle om å ta tilbake normalen. Nå er det nok krise, den har vi kontroll på, og hverdagen kan igjen handle om å ha det gøy på jobben, med kreative oppgaver for spennende kunder. Det gleder vi oss til.

1. «Ut av alt vondt kommer det noe godt» sies det – hvilken lærdom bør vi ta med oss videre?

Vi er svært tilpassningsdyktige og gode på å håndtere uforutsette hendelser, til og med krisesituasjoner. En annen lærdom som kanskje kan vise seg å være nyttig, er at vi ikke trenger å møtes fysisk, bruke tid, penger og frisk luft på å reise så mye. Vi kan ha flere digitale møter, og allikevel løse våre oppgaver på en utmerket måte.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Sette av tid til hverandre. Da blir arbeidstiden mer effektiv.

1. Hva gjør du i sommer og hvor vil du tilbringe sommeren?

Jeg drar til Helgelandskysten, hvor jeg vil bruke mye tid ute, uansett vær og vind. Det gleder jeg meg til.