Hva er mediebyrå ledernes beste hjemmekontor tips, hva tenker de om høsten, og hva er deres planer for sommeren? Det får du vite i Sommerpraten.
Hågen Pettersen, CEO i Atyp.
- Hva er det som opptar deg mest i ditt daglige virke nå med Covid-19 og hva er det mest utfordrende ved å lede i disse dager?
I en ekstraordinær krisesituasjon, som Covid-19 pandemien er, har hverdagen dessverre handlet litt for mye om å holde kontroll på personell, kunder, inntekter og kostnader. Det har vært spesielt utfordrende å ikke vite hvor lenge krisen vil pågå. Da er det veldig imponerende å se hvordan de ansatte har håndtert denne krisesituasjonen. Jeg blir rett og slett rørt. Med store endringer i sine rammebetingelser, både i jobb- og privatliv, har de vist en moral og tilpassningsevne som gjør meg trygg på at vi vil komme styrket ut av krisen. Jeg kan bare bukke og takke for innsatsen.
- Våren har vært spesiell, så hva tenker du om høsten og hva blir viktigst å fokusere på for din organisasjon?
Etter en god sommerferie hvor alle har fått ladet batteriene, så vil høsten handle om å ta tilbake normalen. Nå er det nok krise, den har vi kontroll på, og hverdagen kan igjen handle om å ha det gøy på jobben, med kreative oppgaver for spennende kunder. Det gleder vi oss til.
- «Ut av alt vondt kommer det noe godt» sies det – hvilken lærdom bør vi ta med oss videre?
Vi er svært tilpassningsdyktige og gode på å håndtere uforutsette hendelser, til og med krisesituasjoner. En annen lærdom som kanskje kan vise seg å være nyttig, er at vi ikke trenger å møtes fysisk, bruke tid, penger og frisk luft på å reise så mye. Vi kan ha flere digitale møter, og allikevel løse våre oppgaver på en utmerket måte.
- Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?
Sette av tid til hverandre. Da blir arbeidstiden mer effektiv.
- Hva gjør du i sommer og hvor vil du tilbringe sommeren?
Jeg drar til Helgelandskysten, hvor jeg vil bruke mye tid ute, uansett vær og vind. Det gleder jeg meg til.