Tilbake til Sommerpraten

Sommerprat med Tortstein Rafgård, Adm. Dir. i OMD

Hva er mediebyrå ledernes beste hjemmekontor tips, hva tenker de om høsten, og hva er deres planer for sommeren? Det får du vite i Sommerpraten.

Torstein Rafgård, Administrerende Direktør i OMD.

1. Hva er det som opptar deg mest i ditt daglige virke nå med Covid-19 og hva er det mest utfordrende ved å lede i disse dager?

Her er det på mange måter «business as usual» selv om det er ikke er «business as usual». Det er høy aktivitet for de fleste av kundene våre, vi er i ferd med å ønske stadig flere ansatte velkommen tilbake på jobb, vi legger overordnede planer for 2. halvår og skal samtidig onboarde en dyktig gjeng med nye kollegaer før sommeren. Å jobbe «remote» har fungert overraskende bra og det har jo vært et nytt digitalt paradigmeskifte på området,  noe som har gitt oss mye verdifull læring, men jeg savner i større grad å kunne ha møter ansikt til ansikt og sosial kontakt med kunder og ansatte.

1. Våre har vært spesiell, så hva tenker du om høsten og hva blir viktigst å fokusere på for din organisasjon?

Vi går inn i høsten med et åpent og optimistisk sinn, samtidig som vi er spente og forberedt på at det kan bli krevende. Vi gleder oss først og fremst til å få alle våre flinke kollegaer tilbake på jobb og fokuset er å videreføre den positive energien og det gode arbeidet vi har gjort sammen med kundene de siste månedene rundt om på hjemmekontorene. Strategien ligger vel forankret, mens veien til målet justeres fortløpende.

1. «Ut av alt vondt kommer det noe godt» sies det – hvilken lærdom bør vi ta med oss videre?

Covid-19 har gitt oss en nyttig påminnelse om hvor uforutsigbart livet kan være og at situasjonen kan snus på hodet nærmest fra en dag til en annen. Samtidig har det vært nok en viktig bekreftelse på hvor verdifullt det er å bo i et land med et velfungerende demokrati med myndigheter som viser styringsevne og handlekraft.

1. Kan du dele ditt beste hjemmekontor tips?

Her er det behov for skreddersøm, da et hjemmekontor ikke er et hjemmekontor. Men uavhengig av om du bor alene på en liten hybel, i kollektiv eller i et rekkehus med tre små barn som alle skal ha mat samtidig, blir en god stol og en killer-spilleliste på Spotify aldri feil.

1. Hva gjør du i sommer og hvor vil du tilbringe sommeren?

Som for veldig mange andre blir det Norgesferie. Først en tur på hytta på Rauland i Telemark, før det blir «sydenferie» med familie og venner i Kristiansand og Mandal.