Tilbake til Nyheter

Topp 6 i Young Media Lions

Malin Gregersen og Helena Dokken ble belønnet med å komme på topplisten i årets Young Lions Media. Dette ble Norges nest beste plassering i årets Young Lions etter gullet i Marketers.

«Vi er utrolig stolte av å komme på shortlist og ende opp blant topp 6. Vi har hele tiden sagt at enten så lykkes vi eller så lærer vi – og sistnevnte har vi definitivt gjort. Vi kommer derfor til å ta med oss alt det vi har lært fra disse konkurransene, og jobbe hardt for å se om det holder hele veien til Cannes en annen gang» sier Maling og Helena.

Malin Gregersen (Senior Marketing Associate, Klarna) og Helena Dokken (Project Manager, Heart & Science)  deler her sine erfaringer om hvordan det var å delta i konkurransen:

• Å delta i Cannes Lions har utelukkende vært en positiv opplevelse (sett bort ifra de 24 timene vi tillot oss å være litt skuffa over at festivalen ble digital).
  • Det har vært utrolig gøy å få konkurrere i faget sitt. Det har virkelig vært en unik mulighet til å få leke rundt med de sprøeste og og mest kreative ideene vi klarte å komme på. Til tross for at vi endte opp med å kaste nesten 99% av dem ( da de ikke leverte god nok verdi på brief) har vi spart på de aller beste, i håp om at de kanskje får se dagens lys ved en annen anledning.
  • Når vi deltok i den norske konkurransen dro vi nytte av å ha relativt mye bedre tid, enn det man har i den internasjonale finalen. Denne gangen var det virkelig en hard kamp mot klokken. Presentasjonen og skriftlig besvarelse skulle leveres på 24t og så skulle det hele presenteres for juryen dagen etter.
  • Likevel, deltagelsen i Young Lions har vørt en fantastisk mulighet til å hente frem det aller beste i oss, for så å vise frem arbeidet vårt på kanskje den gjeveste scenen av de alle. Og vi hadde gjort det igjen på flekken. Den følelsen du får når du er ferdig presentert…du har bare lyst til å gjøre det igjen.
Holdt hele veien til Cannes – for å bli digitalt på Zoom

Maling og Helena vant den norske kvalifiseringen til Young Lions Media i Cannes i begynnelsen av 2020.

Det var selvfølgelig utrolig kjipt å ikke få reise til Cannes, men det viktigste var likevel muligheten til å delta i verdensmesterskapet.Vi rigget oss til på møterommet til Klarna, som ligger helt på toppen av Posthuset, slik at vi kunne presentere for juryen med vakre Oslo som bakgrunnsbilde.

Vi må med det få lov til å gi Capa og Mediebyråforeningen en liten shout out, som virkelig har gjort det de kan for å følge oss opp underveis, tilpasse seg alle endringer og sørge for at den digitale opplevelsen ble så bra som mulig.

«Vi i Mediebyråforeningen gleder oss over at Helena og Malin plasserte seg inn på «shortlist» under årets utgave av Young Lions. Vi registrerer at det spirer og gror godt innen kreativ reklameutvikling her til lands -og det setter vi stor pris på. Helena og Malin er gode norske representanter i så måte.» Merete Mandt Larsen, Daglig leder, Mediebyråforeningen.

«Young Lions sammen med Cannes Lions er årets høydepunkt for oss, og spesielt muligheten til å sende unge talenter ut i verden for å vise seg fram. Vi setter pris på all hjelp fra våre partnere – uten dem hadde det vært umulig å finne så gode team som vi gjør hvert år. Vi ser frem til en mer normal utførelse i Cannes i 2022, og gleder oss til å sende unge talenter ned til den franske riviera under norske flagg.» Gareth Williams, CAPA.