Tilbake til Unge talenter

Jobber i: Carat

Tittel: Client Lead

Antall år i bransjen: 3,5 år

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

For meg er det tette markedsstrategiske samarbeidet som jeg har med mange av mine kunder særlig spennende, i tillegg til å være en del av en byrågruppering som er i forkanten av teknologisk og strategisk utvikling.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Vi har lenge snakket om digital transformasjon og nye digitale muligheter, men som med mye annet er det mye snakk om noe før noe begynner å skje. I de neste 2-3 årene tror jeg vi vil se mange av disse endringene manifestere seg, noe som også vil gjøre at vi kan begynne å snakke om andre ting enn kun nye kule tekniske løsninger – hva dette blir vet jeg ikke, men jeg håper vi snakker mer om adferd, en hvordan vi kan måle den.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Jeg har stor tiltro til både nasjonal og internasjonal ledelse i Dentsu og Carat, men skulle jeg sittet som leder i en uke ville jeg ha brukt en del tid på å formalisere vår raison d’etre – hva er grunnen til at alle disse menneskene kommer på jobb hver dag og liker det de gjør. Ved å gå litt dypt i dette vil vi kunne samle motivasjonen til ansatte, og vise våre kunder i enda større grad at vi alltid vil strebe etter å hjelpe de med det de trenger.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Vår bransje har sett seg litt blind på teknologi og bottom-funnel-tankegang. Vi har glemt at det vi skal gjøre er å endre adferd, og forståelse for hva som får mennesker til å gjøre ting de ellers ikke ville ha gjort. Vi må gå litt tilbake og se på psykologien bak adferdsendring, og ikke bare optimalisere i et selvskapt økosystem. I tillegg har dette gjort at man får et mer kortsiktig perspektiv, da teknologien i dag kun egentlig klarer å måle det som skjer kort tid før et valg tas.

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem fra 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.

1. Spotify
  2. Facebook