Tilbake til Unge talenter

Jobber i: Group M

Tittel: Media Investment Manager

Antall år i bransjen: 6 år

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Det er uten tvil å delta i new bizz/pitch prosesser hvor det er høyt tempo og masse action. Mye tid legges i disse prosessene og det er alltid like spennende og få vite utfallet.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Det er en bransje med høyt tempo, stadig endringer i medievaner i befolkningen og ny teknologi som gir nye muligheter. Summen av dette gjør det ikke nytter å stå stille om man ønsker å henge med.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Langsiktighet er et viktig stikkord for meg. Vi jobber i en bransje i kontinuerlig endring, som ansatte og bedrifter må vi hele tiden være oppdaterte, tilpasningsdyktige og fleksible, men å tenke langsiktighet i form av å beholde nøkkelpersonell, strømlinjeforme, effektivisere og finpusse prosesser og leveranser mener jeg er ekstremt viktig. Lykkes man her ligger mye til rette for fornøyde kunder og en god bunnlinje.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Innledningsvis sier jeg at det mest spennende er å delta  new bizz/pitch prosesser. I den sammenheng så etterlyser jeg mer profesjonelle prosesser fra en del audit selskaper som styrer disse øvelsene og da spesielt innenfor kost garanti delen av en pitch prosess. Tydeligere spilleregler ville ført til bedre kvalitet på vegne av kunden og ikke minst et mer presist beslutningsgrunnlag.

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.
  2. Spotify
  3. Netflix
  4. YouTube
  5. Yr
  6. facebook (ville vært på toppen for en del år siden, men nå er den nærmest lik null).