Tilbake til Unge talenter

Jobber i: Wavemaker

Tittel: Content Manager

Antall år i bransjen: 2 år

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Jeg jobber i content-avdelingen i Wavemaker og det medfører at arbeidsdagene ikke alltid er like og det er noe jeg elsker. Vi hjelper kundene våre til å skape vekst og det er utrolig spennende å få lov til å bidra til nettopp dette.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Det er helt klart den digitale utviklingen og hvor viktig  det er for merkevarer å henge med. Da jeg kom inn i mediebransjen for ca to år siden var det fortsatt mange som var skeptiske til f.ek.s sosiale medier, og hvilken effekt og verdi det gav. I dag har vi kommet til det punktet at det fungerer nesten FOR bra (ref. GDPR). Vi lever i en verden hvor alle skal ha oppmerksomheten vår, så det er spennende og ikke minst utfordrende i dagens medielandskap.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Om du jobber i byrå vet du hvor hektisk ukene kan være og det kan være vanskelig å ta et skritt tilbake og løfte blikket. Derfor ville jeg innført en form for «Medie-Hackathon» hvor man setter av èn hel dag, et par ganger i året, for å utvikle idèer på tvers av alle fagområdene og kundeteamene i byrået. Den beste ideen/løsningen blir tatt med videre og implementert.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Mediebransjen har siden tidenes morgen jobbet med å velge ut hvilke medier som er best egnet for å treffe målgruppen med tilstrekkelig dekning og frekvens. Vi har i de siste ti-femten årene fått nye digitale kanaler og teknologi som gjør at vi kan gjøre denne jobben enda bedre. Men det hjelper ikke om vi har optimalisert, målrettet, kjøpt programmatisk med 100% viewability på de beste flatene, brukt store og flotte premium flater og målgruppen er i perfekt modus – dersom innholdet er for dårlig!  Er innholdet for dårlig så skjer det ingenting, ingen salg eller bevegelser på merkevaren eller preferanser. Det hjelper ikke hvor god jobb vi gjør med kampanjene, er innholdet dårlig så står vi der.

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.
  2. Spotify
  3. Instagram