Tilbake til Unge talenter

Jobber i: Futatsu Industries

Tittel: Media Planner

Antall år i bransjen: 3

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Å jobbe i Futatsu betyr at man får muligheten til å jobbe svært bredt, og på tvers av mange ulike kategorier, merkevarer og disipliner.

Daglig jobber jeg med både innsikt og analyse, medierådgivning, planlegging og mediestrategi. Nettopp det å få jobbe så bredt og helhetlig med kommunikasjonsfaget og med mange interessante merkevarer er det mest spennende.

Så jobber det også mange nysgjerrige og faglig sterke mennesker her, noe som gjør det til et fint sted å både være og lære.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Som mediebyrå er vår oppgave først og fremst å sørge for at våre kunder får høyest mulig avkastning på sine medieinvesteringer. Med fremveksten av digitale kanaler, og sofistikerte måleverktøy blir det stadig enklere å måle direkte respons og kortsiktig effekt – det mest spennende må derfor bli hvordan vi kan dokumentere at investeringene også gir langsiktig effekt og bidrar til også å styrke merkevarer.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Nå er jeg heldig som har en ganske smart byråleder.

Og jeg ville nok tatt med meg hans tankegods, om at det å samle flere ulike kompetanser rundt ett og samme bord, og jobbe integrert på tvers av disipliner, først og fremst er noe som kommer kundene til gode, og holdt meg tro til det konseptet.

Så da ville det vel blitt vanning av planter på takteressan og slikt.

Det var diplomatisk.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Noe av det som både fascinerer og interesserer meg er tiden vi lever i og betdyningen av den. For vi lever i en tid hvor tilsynelatende alt rundt oss er i forandring. Men, jeg tror jo på at verden alltid har vært i forandring. Så dette er ingen ny problemstilling, som mange vil ha det til.

Samtidig er det grunnleggende i oss mennesker helt uforandret. Det tror jeg er viktig å minne oss selv på i blant, når jobben vår til syvende og sist handler om å påvirke mennesker.

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem fra 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.

1. Spotify
  2. Ruter