Tilbake til Unge talenter

Unge talenter – Anine Gudrun Iversen, Futatsu Industries

Navn: Anine Gudrun Iversen

Jobber i: Futatsu Industries

Tittel: SoMe Kreatør / Community Manager

Antall år i bransjen: 4

 

  1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Min opprinnelige plan var å bli hjerneforsker, men i det jeg kom inn på master i neuroscience gikk det opp for meg at jeg ville finne en annen måte å dele mitt menneske- og hjerne-engasjement på; jeg ville jobbe med historiefortelling. Jeg fikk meg jobb i et filmproduksjonsselskap for å lære meg og lage film. Der føltes det imidlertid som om jeg ble frarøvet noe av det mest spennende ved at jeg bare skulle gi fra meg filmene til noen andre som skulle finne ut av hvilken måte de best kunne spres på. Jeg hadde jo tenkt masse på det da jeg lagde filmen. Så, det jeg synes er mest spennende med jobben min nå er at jeg får jobbe med begge deler: både lage innhold, teste hypoteser og analysere resultater. Jeg kjenner at utskillelsen av dopamin øker når jeg tenker på det.

 

  1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Jeg tenker mye på hvordan verden er og hvordan verden skal bli. For meg føles det ut som at jeg, i et mediebyrå, får sitte på første rad og både observere og ta del i denne utviklingen. Jeg vet det er litt svulstig, men jeg føler et stort ansvar for hva vi kommmuniserer, både på vegne av kunder, men også – i all ydmykhet, selvsagt – på vegne av hele menneskeheten. Jo mer innsikt vi får, jo mer mener jeg at det er vårt ansvar å tenke på hva som er viktig og hva vi, i vår posisjon, kan bidra med til å gjøre verden til et ålreit sted å være. Som en hverdagslig start har jeg alltid en ambisjon om at filmene/postene/budskapene skal gi noe til mottageren, enten det er relevant, fint, ærlig, morsomt eller rett og slett bidrar positivt til verden.

 

  1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Da hadde jeg fått inn en turner som kunne ha trent turn med oss hver dag før jobb så vi startet hver dag fulle av endorfiner og mestringsfølelse (+ laget en rå some-film av hele byrået som tar araber flikk flakk), innført total kreativ frihet på alle prosjekter, utømmelige budsjetter og innført én ny temafest inkludert musikalsk innslag hver dag. Så hadde Aris vært hjertelig velkommen tilbake som leder på mandag.

 

  1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Jeg brenner for det «ekte» og uperfekte. Ærlighet og sårbarhet. Ettersom antall mulige kommunikasjonsplattformer øker, så tenker jeg det er viktig å tenke på at de samme premissene som gjelder i en samtale gjelder for budskapene vi i mediebyråene skal få frem. Om vi vil at folk skal bli interessert, så får vi gjøre noe interessant eller fortelle om det med et genuint engasjement, tenker jeg. I klippen velger jeg alltid det klippet der jeg virkelig tror på hva personen sier fremfor det hvor setningsoppbygningen er perfekt. Jeg synes det «perfekte» er ekstremt kjedelig.

 

  1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem fra 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.

 

  1. Snapchat
  2. Facebook (messenger)
  3. Ruter
  4. Spotify
  5. HBO