Tilbake til Unge talenter

Jobber i: Carat

Tittel: Video & Audio Account Manager

Antall år i bransjen: 5 år

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Man lærer noe nytt, nesten hver dag. Det mest spennende er når kundene kommer med nye utviklinger som det skal settes opp nye strategier for. Så har jeg veldig mange flinke kollegaer, spesielt innen innsikt og strategi, samt eksperter i diverse fagområder som det er veldig spennende å lære fra.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Den høye farten – både mtp stadig nye oppgaver som skal løses for kundene, men også farten på utviklingen i medielandskapet. Det kommer stadig nye muligheter og vanene til folk endrer seg med det. Det gjør at man alltid treffer på nye utfordringer men også nye muligheter.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Jeg synes vi har veldig mange spennende prosesser allerede, men jeg hadde nok smeltet sammen den digitale avdelingen og broadcast i enda større grad. Da kan vi bedre fortsette utviklingen der vi har en tett dialog og samarbeider på strategier. Ellers gjør DAN allerede mye innen CSR, men jeg hadde nok innført en enda tydeligere strategi, der man regelmessig i hverdagen har muligheten til å jobbe med veldedige organisasjoner og formål.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Jeg mener at norske annonsører har et stort forbedringspotensial når det gjelder å skape eget (video) innhold som er relevant for målgruppen. Det er viktig å tenke på at YouTube er verdens nest største søkemotor, men mange i Norge søker fremdeles på engelsk siden det ikke finnes nok innhold som svarer på relevante spørsmål på norsk.  Dette er en stor mulighet for annonsører å treffe målgrupper med interessant innhold i riktig momenter og det er utrolig spennende å jobbe innenfor dette mulighetsrommet.

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.
  2. Spotify
  3. YouTube