Tilbake til Unge talenter

Jobber i: Group M

Tittel: Senior Campaign Manager

Antall år i bransjen: 1,5 år

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Native annonsering er fortsatt i en «tidlig fase» i den digitale mediemiksen. Da får man muligheten til å jobbe med en type annonsering som er i stor utvikling, hvor nye muligheter innenfor annonseringen stadig dukker opp. Det er veldig spennende å jobbe i krysningen mellom det kreative og teknologiske når vi ser hvor stor effekt det kreative har på kampanjeresultatene, og hvordan vi kan løse komplekse problemstillinger med teknologi som maskinlæring og algoritmer.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Det er en kombinasjon. Vi jobber i en bransje med et ungt miljø, hvor nysgjerrigheten og ønske om å lære er stort, det sammen med fokus på teknologisk utvikling gjør mediebransjen spennende. Når talenter i tillegg får muligheten til å ta ansvar og får lov til å gi etter for nysgjerrigheten og utforske nye løsninger, får vi en av de mest spennende bransjene å arbeide i akkurat nå.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Det må være at vi er enda mer synlig på Høyskoler/Universiteter/Videregående skoler. Vi har en fantastisk mulighet til å vise frem for nye talenter hvor spennende det er å jobbe i et mediebyrå. Samtidig kan vi bidra med erfaringer fra den praktiske arbeidsdagen inn i forelesningene, for man kan kanskje oppleve at dagens pensum innenfor markedsføring og kommunikasjon henger litt etter.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Jeg brenner for at det skal bli en felles enighet i bransjen om hvordan en native annonse skal se ut. Alt fra lengde på tekst til hvordan designet på annonsen skal være. Vi opplever i dag forskjellige materiell spesifikasjoner,  samt forskjellig design fra publisist til publisist. Forskjellene fører til at resultatene på kampanjer har ekstremt stor variasjon på tvers av publisistene vi bruker, samt at man hele tiden må forholde seg til at annonsen ser annerledes ut hos de forskjellige publisistene. Noe som både er forvirrende for oss og annonsørene.

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.
  2. Twitter
  3. Facebook (hovedsakelig Messenger)
  4. Vipps
  5. Snapchat