Tilbake til Unge talenter

Jobber i: PHD

Tittel: Search Advisor

Antall år i bransjen: 3,5 år

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Det er veldig spennende å kunne jobbe med og utvikle noen av de største merkevarene i Norge. Både på søk og innen E-commerce.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Den siste tiden har det kommet utrolig mange løsninger for å tette informasjonstapet mellom offline og online, og det har vært utrolig spennende å jobbe med butikk besøksdata blant annet, hvor vi kan begynne å rapportere på samspillet mellom søk som gjøres på nett og faktiske butikkbesøk.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Jeg har stor tro på informasjonsdeling. Så jeg ville brukt enda mer tid på å samle forskjellige «hoder» for å se om man sammen kan finne nye løsninger, eller bedre løsninger på problemer og utfordringer.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Det har vært veldig spennende å følge utviklingen innen stemmesøk den siste tiden. Både mot devices vi har nå, men ikke minst hvordan det vil utvikle seg videre. Vi ser jo allerede hvor populært det har blitt med VA´s i USA og det blir utrolig spennende å se hvordan vi nordmenn vil bruke det. Det er i hvert fall liten tvil om at måten man tenker om søk og synlighet i søkemotorer vil se veldig annerledes ut om ikke alt for lang tid!

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.
  2. Snapchat
  3. Vipps